taleg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 SUKK.. satt glad og fornøyd og tittet på dvd når PC'n begynte å restartet konstant.. Etter 5 eller 6 ganger gadd jeg ikke lengre og slo hele boksen av. Moroa begynte når jeg skulle skru den på igjen... setter i kontakten.. etter fulgt av en merkelig brummende lyd og en SØYLE av røyk som tåke la hele stua på under 5 sekunder ( ca 30 kvadrat). Etter litt desperat fomling i tåken får jeg nappet ut strømmen igjen. River av dekslet og ser ingenting.. måtte vente i ca 10 min før røyken var vekk. Kan ikke se tegn til noe skade noe sted.. ok.. plukker ut psu(Chieftec 340W) og åpner denne.. da får jeg meg en interessant overaskelse.. de 2 store svarte kondensatorene, eller hva det nå er, har delvis smeltet... Psu er nå obdusert og det er ingen skader noe annet sted. Er det noen her som har opplevd lignende ? og der dette noe som jeg kanskje burde gi beskjed til produsenten om ? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hørtes litt vilt ut. Bra at resten av maskinen klarte seg Litt dumt at du "obduserte" psuen, siden du sannsynligvis ikke får noen erstatning nå. Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har hørt om dette flere ganger. Hva som skylder det er jeg ikke sikker på. Men vet om 2 stk. venner som har hatt nær døden opplevelser med chieftec PSU'er. Du har vel ikke stilt på den 110/220 volts brytern bakpå? da sier det pang. Evt. hvis forsyninga er for liten for systemet ditt bruker den å slå seg av(reboote). Men den skal visstnok ikke si pang av den grunn....hvis det ikke er produksjonsfeil da.... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Erstatnig får jeg ikke uansett for psu er over 2 år gammel hvis jeg ikke husker helt feil.. og nei, bryteren bak sto der den skulle... og den er ei heller forliten.. Den sto i linux boksen min som har en 500 Mhz celeron og uten noe særlig annet som krever mye strøm. Jeg tok den ut av Chieftec kabinettet mitt når jeg kjøpte meg Enermax Psu'er til de nyere pcene og satte den i linux boksen isteden for en 200 W's sak som har drevet den siden jeg kjøpte den. Den har nå gått stabilt med Chieftec psu'en frem til nå for.. 30 min før jeg postet det første innlegget, i ca 6 mnd... Det eneste forvarslet jeg fikk var rebootinga... Kjipt, men gud for en kul effekt.. hvis det er noen som har brukt en røykemaskin til teater bruk noen gang så kan jeg informere dere om at dette spydde ut røyk MYE fortere en de vanlige håndholte modelene... Søylen var minst 1,5 meter lang for røyken begynte å fordele seg, fargen varkritt hvit, og med en lett brent lukt... Wow er alt jeg kan si.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er typisk at produsentene velger billige kondensatorer som har alt for lav kvalitet i forhold til hva det skal brukes til, har sett både hovedkort og PSU der kondensatorene nermest har eksplodert. Kontakt butikken du kjøpte PSU'en i og se om du får ny, men jeg tviler siden du har åpnet den. Hvis du må kjøpe ny så kan din neste PSU være Mist, de skal være veldig bra. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Vitto perkele!!! Det staves forøvrig vittu Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Vitto perkele!!! Det staves forøvrig vittu Sorry, min feil. Skal jobbe litt me finsken min. Endret 6. mai 2004 av bat.man Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 overbelastning.!! ja høres ut som det, kondenstatorene ble nokk så varme at de rett å slett så varme at de tokk fyr. Lukta vell ikke litt sånn kvalmende fiskepudding også? , hvertfall en fryktelig lokt fint at ingen ting annet ble skadet Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Synd når sånt skjer PS: Rett opp siggen din før en moddis ser det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Dette minner meg om et kabinett og en PSU jeg kjøpte fra Vision (som gikk konk og som så ble til PC MAX og gikk konk osv.) Satt i mørket å spilte det første Tomb Raider-spillet, med mitt hårreisende raske Diamond Monster add-on kort for 3D effekt, når en 30 cm blå stikk-flamme sto ut bak kabinettet. Joda, festlig med slike ting. Når jeg fikk tilbake synet, og dama fikk på seg klærne, så fant vi ut at gardina bak var svidd, men ikke noe annet hadde skjedd. Heretter er det Enermax som gjelder. Endret 6. mai 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du hadde nok reklamasjonsrett på opptil 5 år på den greia. HADDE. Høres skummelt ut at noe slikt kan skje uansett, tenk om du ikke var hjemme. Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kan umulig være sunt å puste inn den røyken der... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 I dette sekund kaster jeg et bekymret blikk på min Chieftec 360 W PSU... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kan umulig være sunt å puste inn den røyken der... /off topic Jeg hadde en gang en tech-support samtale som mp3-fil, hvor techien forklarte brukeren at maskinen hans ikke virket lenger, fordi "den magiske røyken hadde kommet ut av kassen". Jeez, noen ganger var support/helldesk artig. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Takk for tipset TheDarkListener, sig er rettet på nå.. jeg hadde glemt det med 4 linjer Jeg vet ikke sikkert om noe mer har sagt takk og adjø, får ikke sjekket det før jeg får tak på en ny psu. Men jeg kan jo håpe at alt annet er ok... Akkuratt nå så lurer jeg på om jeg skal koble opp den gml linux burken, men den er ikke oppdatert med db og en del andre ting, det mest irriterende er at jeg ikke har noen ekstra ATX psu ligendes å slenge.. Vel, har sendt en forespørsel til en av 'langerne' mine og de pleier å ha noe ligendes.. så jeg får vel testet litt mer i morgen, frem til da krysser jeg fingrene, det jeg er mest bekymret for ar at hovedkortet og Ram har fått seg en smell... Taleg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg var redd for det samme, men heldigvis overlevde både RAM og CPU. Har vært borti flere som har opplevd det samme som deg, og har ikke hørt om noen hvor disse har blitt ødelagt. Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Vitto perkele!!! Det staves forøvrig vittu Sorry, min feil. Skal jobbe litt me finsken min. Rettere : Voi Vittu Perkele "hillvette" hehe.. Lenke til kommentar
matslm Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 halvt år siden var halve maskina svidd. cpuen hovedkortet og pluss mitt splitter nye Gforce 4 4200Ti kort var sviff og ikke brukbart mer. pcen var 2 år gammel og trengte utskiftinh uansett men men kosta penger en ikke har. kom ikke røyk fra min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå