Hawken_ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Opplevde plutselig at min eksterne HD her om dagen låste seg,og beskjeden "...kan medføre at data kan gå tapt..." kom opp på skjermen. Jeg kunne deretter ikke opprette kontakt med harddisken via Min datamaskin. Hadde opplevd slike rare ting tidligere med den externe HD'min,og antok at alt ville ordne seg hvis jeg reboota...men så enkelt var det ikke. Når jeg starter maskina og slår på HD'en registrerer windows (XP) at den finns, men er ikke mulig å komme inn på den (...da henger systemet seg opp). I windows sin enhetsbehandler er status at denne enheten skulle fungere knirkefritt...men ikke gjør. Har kjørt et prog. med navn Ontrack Easyrecovery hvor det ikke fant noen fysiske feil med disken og klarte også å finne frem til tapt data. Problemet er at alle filene som gjennopprettes må kopieres til "hoveddisken" og den er veldig liten (har ca 120GB på Maxtor Onetouchen). Er ikke så begeistret på å brenne alt på CD-er Er det noen der ute som kanskje har et lite tips om hvordan jeg kan få HD'en min oppe å gå igjen og hva som evnt. har skjedd?Takknemlig for alle tips... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå