Wabby Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Yes, så var det å lage en Wap hjemmeside. Den er så og si oppe å går, laget linker og diverse test tekst liksom. Men det er noe jeg ikke klarer og det er å lage en link som forteller telefonen til å laste ned en java fil. Noen som vet komandoen der ? Edit: Googlet litt, jeg må nok legge inn en linje til. Har dette til nå på IIS. Associated Extension /// Content Type (MIME) .wmlc /// application/vnd.wap.wmlscript .wmls /// text/vnd.wap.wmlscript .wmlsc /// application/vnd.wap.wmlscriptc .wbmp /// image/vnd.wap.wbmp Skal legge inn en for å hente ned en .jar fil forslag ? .jar test/vnd.sun.j2mw.app-description dette er ren gjetting etter litt googling ... Endret 5. mai 2004 av Wabby Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Du skal kun trenge å linke til selve .jar filen om jeg ikke husker helt feil... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Du skal kun trenge å linke til selve .jar filen om jeg ikke husker helt feil... Prøvde , men fikk feil. Var innom Vidarholen sin side og kikket litt på hans wap oppsett. Men dette er visst inne på IIS serveren jeg må sette opp hvordan den skal behandle filene Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Fant den : <mime-mapping extension='.wml' mime-type='text/vnd.wap.wml'/> <mime-mapping extension='.wml' mime-type='text/x-wap.wml'/> <mime-mapping extension='.wbmp' mime-type='image/vnd.wap.wbmp'/> <mime-mapping extension='.png' mime-type='image/vnd.wap.png'/> <mime-mapping extension='.jad' mime-type='text/vnd.sun.j2me.app-descriptor'/> <mime-mapping extension='.jar' mime-type='application/java'/> <mime-mapping extension='.jar' mime-type='application/java-archive'/> <mime-mapping extension='.jar' mime-type='application/x-java-archive'/> Denne tråden skulle kansje aldri blitt laget da jeg ikke googlet... Fy på meg selv.. Men nå vet andre det og =) Tok å smallt inn "jad" og "text/vnd.sun.j2me.app-descriptor" i IIS så gikk det. EDIT IGJEN! Drepe telefon, funket på Nokia men ikke min Samsung!!! Endret 5. mai 2004 av Wabby Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Har også prøvd en JAR to JAD konverter, men da fikk jeg feil under nedlastingen. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Jaja, har nå testet siden min med Samsung, Siemens og Nokia Siemes Sx1 og Nokia sluker det glatt (jar filer og Jad). Samsung tar kun jad filer. noe som plager meg evig. Har sendt mail til Samsung med håp om et godt svar.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det finnes en knapp som heter . Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det finnes en knapp som heter . Og en ideologi som heter "Postcountisme".. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Om dere ikke har noe seriøs å bidra med så kan dere are la hver. BTW: marvil, ser ut som du lever opp til din ideologi. Som dere kansje ikke har skjønt så er dette et problem som har plaget meg svært mye. Og hvis dere hadde kikket litt som jeg begynner å tvile sterkt på så er alt 2 av innleggene redigert flere ganger. Men er ikke alle som gidder å kikke på de øverste innleggene dersom andre har svart. Dette ble veldig off-topic, men det er totalt unødvendig å komme med helt urelevante dritt svar. Kom heller med noe konstruktivt og noe som kan hjelpe meg med å få Samsung til å laste ned Jar filer. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 BTW: marvil, ser ut som du lever opp til din ideologi. Come again..? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Vet du om Samsung kan bruke .jar filer? Har selv kun hatt Motorola og Nokia med mulighet for bruk av JAVA, så litt usikker der.. Husker en ting da jeg drev en del med java over wap. .jar og en filtype til, hvor den ene inneholder info om den andre, og forteller telefonen at den må laste ned den andre for å få programmet.. mulig det er .jad, og det funka helt fint på min motorola.. (begge deler..) Vet ikke om det var til noe hjelp, men du kan jo f.eks. laste ned en wap-browser, søke på google, finne en side som gir bort gratis midlets, gå til wapsiden dems, ta "view source"... ? edit> (se.. jeg bruker edit... ) på midlet.org linker de til .jad filen som igjen oppgir hvor .jar filen befinner seg.. og det funket alltid på min motorola telefon... View source = <a href="http://midlet.org/repository/jshape/streetfighter/msf.jad"> og når man titter litt på .jad-filen: MIDlet-1: StreetFighther, , msf MIDlet-Jar-Size: 34843 MIDlet-Jar-URL: http://midlet.org/repository/jshape/streetfighter/msf.jar?md=14 MIDlet-Name: msf MIDlet-Vendor: JShape Software MIDlet-Version: 1.0 Endret 6. mai 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Vet ikke om den kan bruke Jar, venter på svar fra samsung der. Har vært inne på andre Wap sider og kikket på kildekodene, men MIME extensions setter man på serveren, og det har jeg gjort nå. Men men, får se hva samsung har å si... :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå