Gå til innhold

Harddisk koblet til PDA

Gisse

Anbefalte innlegg

Tjobing

Noen av dere som har koblet til ekstern HD til en PDA? Tenker evt på en 2,5' HD i f.eks USB kabinett.... Hvordan får man gjordt dette? Hva med strøm? Hvordan er det å få PDA til å lese HD'en? Vet det er å få firewirekort til CF-slot, men kunne tenkt meg en løsning hvor jeg bare plugget HD-kabinettet sammen med PDA

Forøvrig har jeg en Pocket LOOX 600 PDA

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen som har gjordt dette?? Fortsatt aktuelt mtp MP3, lagringsplass osv på PDA i bil.. noen som evt har linker til utsyr man får det til med...??

Ser også man får HD-kabinett fra ASUS med innebygget W-LAN... er evt et alternativ, men funker dårlig mtp avspilling av MP3 osv over W-LAN...

Har ikke prøvd MP3 over w-lan, men fikk høre at det ikke var "hensiktsmessig", da programvaren ikke klarer å spille direkte av filen mens den laster, men må laste ned hele filen før den spilles... Derfor blir det litt venting og lite "smooth"

Om det funker utmerket er det jo en ide å kjøpe Asus W-LAN kabinett til 2.5' disk.. Noen som har erfaring med dette? hvordan det funker osv?

Forøvrig er det vistnok folk som har koblet til en USB hub, med strømforsyning, til craddlen sin og til den koblet en HD, tastatur mus etc.... Da får enhetene strøm fra huben.. NOen som har prøvd dette. Må vistnok modde craddelen.

Endret av Gisse
Lenke til kommentar

avspilling av mp3 over wlan fungerer utmerket :) - uoptimalisert video er det verre med :(

Ang. koble til harddisk, så må du selvsagt ha et kort med USB/firewire-kontakt. Jeg leste for en stund siden en artikkel om akkurat det, men husker ikke helt hvor. Mulig det var på aximsite.com. Men jeg tror konklusjonen var at det ikke fungerte helt skikkelig. Du må uansett ty til 3. partsprogramvare for å få kontakt med harddisken.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...