Gå til innhold

Hvordan er P4 1,6ghz "Northwood"?

erot71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I påvente av i84D med DDR brukte jeg SDRAM (i845) i noen månder og ble faktisk overrasket over hvor bra det fungerte.

Likvel vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe DDR, SDRAM er jo også fult mulig å selge til blodpris idag så det trenger ikke koste deg mye extra.

Plukk et hovedkort med i845(d) i alle fall, dette er nok den beste SDR/DDR platformen for P4.

Lenke til kommentar

Intel har en solid ledelse på ytelse for tiden, med 2.4ghz som nettopp ble sluppet. De er også først med .13 teknologien, og prisene på northwood prosessorene er heller ikke ille. Hvis du er interessert i overklokking så er definitivt P4 1.6A den prosessoren på markedet som gir deg mest ytelse for pengene. Jeg sier ikke at hverken AMD eller Intel er best, men jeg måtte bare presisere at du farer med løgn her, og slike innlegg er direkte misvisende og skadelige.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 20:06, d_jay skrev:

Quote:

On 2002-04-06 21:14, erot71 skrev:

Skal bruke sdram, glemte å skrive det...

eneste fordelen med p4 er minnebåndbredden med rambus. ellers banker amd p4 på alle områder, til halve prisen.

Feil igjen...

Minnebåndbredde er heller ingen heller fordel med mindre det resulterer i faktisk ytelse. XP _banker_ ikke P4 og den koster ikke halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...