Gå til innhold

Boomslang 1000, 2000 eller Dual Optical??

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-07 00:01, dominizer skrev:

Logitech Dual Optical har 2x800(1600 for de som ikke kan matte)

en ting er å kunne matte, en annen er å vite hva de to 800dpi-sakene gjør for noe. #1 leser underlaget i 800dpi, #2 sørger for korrigering av #1 hvis det skulle være noe problem med underlaget.

blir det samme som om du skulle sagt at glass #1 har 10 grader varmt vann, og glass #2 har også 10 grader varmt vann. tilsammen blir det 20 grader.

sånn ellers har jeg prøvd alle de tre musene (ikke bs1000), og kan ikke anbefale ms 3.0 nok.

bs2000 : finfin innmat, men plaget med hyppige produksjonsfeil. vond å holde i over lengre tid, scrollehjulet sitter som limt fast (sånn ca..), lillefinger-knappen er helt ubrukelig. får razer ordnet alle feilene og får et litt mer ergonomisk ytre, så kjøper jeg den uten å blunke. men som den er nå, ikke gidd.

dual optical : alt for liten og knotete utforming for meg. innmaten er det ingenting å utsette på, ei heller teflonføttene, men den passer mer for små fjortishender.. scrollehjulet funker heller ikke så bra, også er det bare 4 knapper. led'ene under blinker hele tiden (noe jeg syns var %#¤%! forstyrrende i et mørkt rom mens jeg så på en divx).

ms v3.0 : utrolig behagelig utforming, følger formen til en avslappet hånd helt perfekt. ingenting å utsette på innmaten, 5 knapper. har faktisk ingenting å utsette på den annet enn at den kunne hatt dual opticals teflonføtter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... tror nok ingen vil si at jeg har fjortishender akkurat, og jeg synes formen på Dual Optic er veldig behagelig. MS Exploer derimot er for stor og klumpete, den virker glatt og det føles som og jeg skal glippe den hvis det går fort for seg og kvaliteten på scrollhjulet og knappene er alt for dårlig. Knappene er for hengslete og løs, og det er for lett å fyre av en salve i CS uten å ønske det. Her er Dual Optic mye bedre! Det er ihvertfall min erfaring med min bror sin. :smile:

Lenke til kommentar

Hmm... men jeg begynner å lure på om det virkelig er noe med den MS Explorer. Jeg sa innledningsvis i tråden at jeg ville ha BS eller DO, IKKE MS Explorer. Allikevel har det haglet inn lovord og anbefalinger om den. Det er vel kanskje bare det at jeg ikke har prøvd den nok, at jeg ikke har blitt vant til den. Tror jeg tar og låner (stjeler :grin:) den litt av min bror og bruker den noen dager. Håper den er så god som alle vil ha det til. Men på papiret er jo Boomslang 5 ganger mer nøyaktig.....

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-07 11:19 ]

Lenke til kommentar

Selskapet var i penge trøbbel lenge, og musen gikk ut av produksjon. Derfor hadde de heller ikke penger til WinXP drivere. Men nå har Razer-selskapet fått tak i nye midler, og ansatt folk til å lage WinXP drivere til de, og det er førsteprioritet. De har også satt igang produksjonen av mus igjen, og de første partiene er på vei til butikkene, og er ubekreftet inne i bla a Komplott.no, Flexi og diverse andre. Jeg har hørt at disse musene er revisjon 2, en nyere modell som forhåpentligvis har færre produksjonsfeil. Men dette er jeg IKKE sikker på om stemmer. Leste det et sted her i forumet.

Lenke til kommentar

Du Psilocybe, er du helt rusk? Den MS Explorer musen var jo ikke noe bra! Jeg prøvde i CS med den, og den var ikke akkurat nøyaktig! Jeg har en trådløs Mouseman koblet i og, og den var mer nøyaktig enn Exploreren! Og formen på den(samme som Dual Optic) er MYE mer behagelig(litt subjektivt, men men). Når jeg siktet litt på lang avstand med Exploreren, og bevegde musen litt, så enten hoppet siktet, eller så registrerte den ikke bevegelsen. Sensitivity er satt til 14. Den var riktignok rask å oppfatte bevegelser, men nøyaktigheten er LANGT under det jeg ville forventet. Jeg er meget skuffet av denne, hadde håpet på bedre saker etter all den skryten! Blir nok Dual Optic på meg ja!

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-07 17:05 ]

Lenke til kommentar

On 2002-04-07 17:18, psilocybe skrev:

uninstallet mouseware og installert intellipoint?

justert mouse accelleration?

Har avinstallert Mouseware, og installert nyeste Intellipoint.

hva musmatte bruker du?

Bruker 3M WR511 musmatte. Denne fungerer meget bra på alle mus, laser og vanlig. Har ikke noe problem med andre mus.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Logitech Cordless Optical,

Dual Optical, Razor2000 og MS3.0!

Jeg vil si at Cordless er for tregt!

Razor er vond å holde i!

MS3.0 er helt ok...

Men syntes Dual optical er best!

Den jeg bruker nå!

Ble mye bedre i CS etter jeg fikk den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...