Gå til innhold

Skru av PC (XP)

Anbefalte innlegg

Jeg har et aldri så lite problem med Windows XP... Når jeg skal skru av datan så restarter den seg istedet. Skjermen blir svart, men viftene stopper ikke, og etter et par sekunder starter dritten på nytt... Lurer på om det er en enkel på dette problemet jeg...

Hardware:

Abit Kt7a

Duron 750

256mb Mosel Ram

ASUS GF2pro 64mb

Creative PCI128

Jensen Easy PCI Isdn kort

Et eller annet SMC nettverkskort

300W In-Win (eller.no) PSU

Kjører som sagt XP. Har de nyeste ofisielle 4in1 driverne og skjermkortdrivere.

Har et problem med at maskina restarter seg når jeg kjører looping veldig lenge i 3dMark2001 oxo.

Hjelp! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omstarten kan omgås ved at du går inn i på System Properties (høyre klikk på My Computer og velg Prop.). Der velger du, under Advanced fanen, Startup and Recovery knappen og krysse av for Restart ved System Failure. Du vil fortsatt ha feilen og høyst sannsynlig få en blåskjerm når maskinen er ferdig med å slå seg av. Deretter må du slå av maskinen manuelt istedet for at den slår seg av automatisk.

Infoen i blåskjermen kan derimot hjelpe deg med å løse problemet.

Telcontar

Lenke til kommentar

Hmmmm.... ser ut til at det er skjermkort-driverne som er årsaken til at PC'n plutselig restarter. Det sto noe om nv.disp i blåskjermen som kom opp, og det kom også en melding om at de var årsaken til ustabiliteten når windows starta opp igjen. Får vel bare vente på nye drivere fra nvidia, tenker jeg...

Det at jeg ikke får skrudd av PC'en skjønner jeg ikke hva årsaken kan være... Jeg får nå opp en blåskjerm som sier at det er noe feil med es1371mp.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA... Men det er egentlig ikke så farlig, det er ny harddisk på vei i posten, så jeg må vel installere alt på nytt da, og problemet løser seg (håper jeg)...

Lenke til kommentar

humm..

sitter her meg Windows 2000 Professional (engelsk)

og jeg har noen liknende problem.

skjer kun når jeg slår av maskinen, ved reboot har jeg ingen problemer.

det som skjer er når maskinen er ferdig med å slå seg av popper en blåskjerm opp som sier

'DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL NeroCD2K.sys' og så tar den et minnedump og rebooter.

hadde dette problemet før med stream.sys men så begynte den med nerocd2k..

jeg bruker siste utgave av Nero, 4in1, grafikkdrivere og videre.

Nå er dette ikke noe stort problem da jeg bare slår av maskinen ca en gang i veken eller no sånt. det er bare til irritasjon :wink:

Det rare er at forrige installasjonen jeg hadde var dette ikke eksisterende og eneste forskjellen fra nå til da er at jeg har installert enda mer ram :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-02 16:56, Prelude skrev:

humm..

sitter her meg Windows 2000 Professional (engelsk)

og jeg har noen liknende problem.

skjer kun når jeg slår av maskinen, ved reboot har jeg ingen problemer.

det som skjer er når maskinen er ferdig med å slå seg av popper en blåskjerm opp som sier

'DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL NeroCD2K.sys' og så tar den et minnedump og rebooter.

hadde dette problemet før med stream.sys men så begynte den med nerocd2k..

jeg bruker siste utgave av Nero, 4in1, grafikkdrivere og videre.

Nå er dette ikke noe stort problem da jeg bare slår av maskinen ca en gang i veken eller no sånt. det er bare til irritasjon :wink:

Det rare er at forrige installasjonen jeg hadde var dette ikke eksisterende og eneste forskjellen fra nå til da er at jeg har installert enda mer ram :wink:

http://www.osr.com/ddk/bccodes_34rr.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...