Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apple Airport nettverkskort og 3COM router

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to ting på hjertet som jeg vil ha litt klarhet i:

1) Jeg har en venninne som nå har bestillt seg en iBook med Airport Extreme - trådløst nettverkskort innebygd. Hun vil ikke kjøpe basestasjonen fra Apple, da denne er for dyr.

Valget har falt på

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA

og jeg vil bare forsikre meg om at denne routeren fungerer med kortet fra apple. Begge støtter jo 802.11g og -b, så dette bør jo ikke være noe problem.

Det som gjør meg litt usikker er at apple på sine sider er veldig uklare hva slags trådløst aksesspunkt som kreves. En plass står det at Airport Extreme bare fungerer med deres basestasjon, på en annen side står det at den fungerer med "andre" basestasjoner, men da med redusert hastighet?

Hva sier dere?

2) Den trådløse routeren som blir kjøpt vil tilkobles Telenor ADSL. En bekjent som arbeider på Elkjøp påstår at Telenor ADSL ikke fungerer med trådløse routere. Dette må jo være _helt_ feil ikke sant?

Takk for alle svar!

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har to ting på hjertet som jeg vil ha litt klarhet i:

1) Jeg har en venninne som nå har bestillt seg en iBook med Airport Extreme - trådløst nettverkskort innebygd. Hun vil ikke kjøpe basestasjonen fra Apple, da denne er for dyr.

Valget har falt på

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA

og jeg vil bare forsikre meg om at denne routeren fungerer med kortet fra apple. Begge støtter jo 802.11g og -b, så dette bør jo ikke være noe problem.

Det som gjør meg litt usikker er at apple på sine sider er veldig uklare hva slags trådløst aksesspunkt som kreves. En plass står det at Airport Extreme bare fungerer med deres basestasjon, på en annen side står det at den fungerer med "andre" basestasjoner, men da med redusert hastighet?

Hva sier dere?

2) Den trådløse routeren som blir kjøpt vil tilkobles Telenor ADSL. En bekjent som arbeider på Elkjøp påstår at Telenor ADSL ikke fungerer med trådløse routere. Dette må jo være _helt_ feil ikke sant?

Takk for alle svar!

Magnus

Heisann,

Jeg bruker kombinasjonen Airport og den 3com routeren selv, og det fungerer glimrende :)

Angående telenor adsl støtte i routere, så bør du kanskje ikke ta fakta fra en elkjøp selger for god fisk uten å sjekke litt rundt. Så lenge routeren støtter PPPoE, så er du i havn :thumbup: Dette gjør 3com routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...