Sims_ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har en USB penn som ikke fungerer slik den skal. Problemet er at det ikke kommer opp noen D: stasjon når jeg setter inn pennen. Noen som har en forklaring på problemet? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Først må du gje oss litt meir info å gå etter, så viss du svarer litt på desse spørsmåla så er det lettare å hjelpe deg. Kva operativsystem bruker du er det aller viktigaste, eldre modeller av windows støtter ikkje direkte plugg and play for usb penner. (win2k og XP gjer det) Virker andre ting i den same usb porten, som du prøver å sette pennen i? Fungerer usb pennen i andre maskiner? Har du prøvd å restarte maskina med pennen ståande i? Viss pennen er heilt ny og fungerer heller ikkje i andre maskiner (med nye op.sys) så kan det hende at pennen er død. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 men hva har dette med spill å gjøre? Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 men hva har dette med spill å gjøre? Ikke godt å si... Flyttes til annet om hardware Lenke til kommentar
Sims_ Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Først må du gje oss litt meir info å gå etter, så viss du svarer litt på desse spørsmåla så er det lettare å hjelpe deg. Kva operativsystem bruker du er det aller viktigaste, eldre modeller av windows støtter ikkje direkte plugg and play for usb penner. (win2k og XP gjer det) Virker andre ting i den same usb porten, som du prøver å sette pennen i? Fungerer usb pennen i andre maskiner? Har du prøvd å restarte maskina med pennen ståande i? Viss pennen er heilt ny og fungerer heller ikkje i andre maskiner (med nye op.sys) så kan det hende at pennen er død. mvh JanEirik Jeg bruker Windows XP Pro operativsystem. Den samme USB-porten funger som den skal på andre ting. Pennen virker ikke på andre maskiner, og jeg har startet maskinen med pennen i. Det hjalp ikke. Jeg kjøpte pennen for et par måneder siden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Og den har aldri fungert eller? Så trur eg at den pennen der har tatt kvelden. Ville nok ha prøvde den på ei anna maskin, viss den ikkje virker der heller så ta kontakt med selgar for å komme med ei reklamasjonssak over gjenstanden. For XP skal takle usb penner ganske bra. mvh JanEirik PS Kva merke er det på usb pennen, TwinMos, Kingston, Creative?? Lenke til kommentar
Sims_ Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Takker for alle svarene. USB pennen er oppe og går igjen. Det som tydeligvis var problemet var at den var formatert på Mac. En innstilling under formateringen var feil. Måtte formatere den på nytt med en annen innstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå