Gå til innhold

Pentium 4

Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Gjest QbeC-

Hei. Skal fjerne Heat Spreader på min p4. Men åsen gjør jeg dette sikkert uten å ødelegge noe???

Hva tjener jeg på å gjøre dette???

P.S. kan noen gi meg noen bilder som viser åsen det ser ut under denne???

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør jeg å spørre hvorfor du skal gjøre dette?

Jeg tror ikke man vil tjene noe særlig på dette... (tror kanskje tilogmed at temp kan gå opp + at risken for å knuse core blir betydelig større.)

Jeg er ikke engang 100% sikker på at det er mulig (Intel er ikke min sterke side :p)

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Kan aldri tro at du tjener noe på å gjøre det. Heatspreader er jo et stort pluss med P4, så hvorfor skal du fjerne den?

Har hørt av folk som har gjort dette, å de sier de har tjent grader på det...........

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Synts å huske å ha sett et bilde av en p4 soket 478 uten dette på her på forumet. Noen som husker hvor??? Det var i forbinelse med en som lurte på om det var farligt å få goop inne under. Å da var det en som linka til et bilde av en uten.

Lenke til kommentar

Det er bare visse steppinger hvor denne operasjonen er mulig uten å ødelegge selve prosessoren, dette fordi intel i det siste har begynt å lime selve kjernen fast i IHS'en, og du drar dermed med deg denne hvis du prøver å fjerne heatspreaderen. Dette gjelder bl.a. prosessorer med SL6Z5-stepping. Har du derimot en SL6WT-prosessor som meg, skulle denne operasjonen gå helt fint. Post noen resultater hvis du gjennomfører dette da!

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...