Skatan Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hva er forskjellen på ATA100 og ATA133? Er det stor forskjell på Dual ATA og Serial ATA? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) ATA100 har teoretisk max overføringshastighet 100 MB/s, mens ATA133 sin er 133 MB/s. Du vil aldri merke forskjell i praksis, siden ingen ATA disker kommer i nærheten av 100 MB/s. Aner ikke hva Dual ATA er, men Serial ATA har bl.a. disse fordelene over Parallell ATA: - Smalere kabler. - Høyere overføringshastighet. - Bruker mindre CPU-kraft. - Du slipper tullet med master/slave Vær obs på at du på noen disker muligens trenger en overgang mellom vanlig strømplugg til SATA strømplugg. F.eks. denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115476&cks=PRL Endret 5. mai 2004 av maedox Lenke til kommentar
Skatan Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Ja, jeg mente Paralell ATA, ikke Dual ATA... Følger strømovergangen med på Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM? Takk for svar. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 har to 80gb maxtor s-ata disker. hatt dem i ett år nå og er storfornøyd. det eneste er att du må sette deg inn i dette med og instalere driverne, di må instaleres fra diskett under instalasjon av windows trykker du f6 for og instalere s-ata driverne derfor må du legge dem inn på diskett først du finner dem som regel på cden som følger med hovedkort eller på nettet Lenke til kommentar
Skatan Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har installert drivere allerede, for det følgte med installasjonsprogrammet som installerte driverne for alle de integrerte tinga som sitter på hovedkortet. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 det hjelper ikke. s-ata driverne må instaleres fra diskett ved installering av operativsystemet. eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 det hjelper ikke. s-ata driverne må instaleres fra diskett ved installering av operativsystemet. eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Vist du skal ha win på s-ata disken din så må du innstalere via disketn, men vist du har en anna hdd med win på så trenger du kun og bruke cd'en og innstalere s-ata driverne. P.s Det kan være en jumper på hk som må flyttes på for og enable s-ata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå