andrevr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har nettopp lagd meg mitt første phpBB forumet. Så nå har jeg lagd en del underkategorier etc. skal være ca et 20-30 talls brukere antar jeg. ER det mulig for meg som administrator å ikke tillate hvem som helst å registrere seg på forumet? JEg vil at jeg skal lage brukernavn og passord (bra hvis brukeren kan skifte passordet sitt selv hvis det er mulig). På den måten har jeg full kontroll over hvilke brukere forumet har, samt at jeg bestemmer brukernavn (jeg vil ha vanlige navn - siden det skal være et seriøst forum) Er dette mulig?? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Du kan jo alltids restriktere brukere etter IP-adresse, slik at de som ikke har de ip-adressene du har i et register, får ikke komme inn. Hvis forumet skal brukes av bekjente kan du jo sette opp et login-script, slik at de som ikke får logga inn, de får ikke registrert seg. [/Dårlig formulert] Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 er ikke det jeg vil. Vil selvsagt ikke hindre at brukerne kan bruke ulike ip-adresser (feks på studier, hjemme, på reise etc). Poenget her var at det er JEG som skal velge brukernavnene som brukes, ikke brukerne selv... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Er det ikke bare å endre slikt etter folk har registrert seg, evt. banne folk som ikke er ønsket? Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 kan jeg endre "brukernavnet" til brukerne etter at de har registrert seg da? Hele poenget med det her er at jeg vil ha at brukerne bruker fornavn etc i stedenfor såkalte nickname til brukernavn ... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du ikke kan det i PHPBB så vil jeg anbefale IPB, der du kan selv velge at administrator skal godkjenne alle nye registreringer..på den måten kommer ingen ukjente seg inn Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Eller vente på Vikingboard da Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Er ganske sikker på at phpBB kan endre brukernavn og passord på brukere. Hvis ikke er det bare en snartur innom phpmyadmin eller skrive et script som gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ja, phpbb kan endre brukernavn og passord på brukere. Mr. Ueland: Det kan phpbb også!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå