Gå til innhold

Mist 550w like bra som Chieftec 360w (på volten)

Anbefalte innlegg

Jeg ble tidligere i dag den stolte eier av en Mist 550w srømforsynig, jeg satte den inn i kabinettet. starte opp, skjekka Core Center. der sto det at +12 volen var på 11.64 og 3.3 volten på 3.25.

De var lavere verdier en på Chieftec'n, så jeg lurte på om det var veldig vanelg at mist leverte litt lavere volt en det den skule? eller har det noe med mit MSI hovedkort og Core Center?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er Mist PSU'er bare omdøpte F/S PSU'er, disse pleier å være bra.

Har du noe speilt tungt utstyr og er du sikker på at her ikke er måle feil ute å går. Jeg har tre måleprogrammer på min server, Core Center er et av dem og de gir meg alle tre forskjellige tall...

Lenke til kommentar
11.64v på +12v railen er noe svakt, men ingen krise hvis den ikke synker

enda mer.

Enig, til sammenlikning sier de forskjellige måleprogrammene i min server gir meg et snitt på knappe 11.6 men om enn lave, så veldig stabile volter, der er ikke noe flux.

Har forstått det slik at hvis volten skvetter opp og ned sliter dette mye mer på maskinvaren enn bare stabil lav volt.

Lenke til kommentar
Er det egentlig farlg at 12 V ligger på 12,7 ? gjør det nemmelig på min levicom 500W

Toleransen er på + / - 5% (11,4 til 12,6V) for 12Volten.

En sterk 12V "linje" er ingen ulempe. Tror neppe det er "farlig", kanskje over tid :hmm:

Endret av praut86
Lenke til kommentar

den luksusen koster under 100 spenn på biltema.. :p

edit; men om de (til under 100 spenn) er til å stole på når det gjelder så små forskjeller som det der er jo en annen sak..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Når skal folk fatte at det er ikke hvor høy spenning man har som betyr noe (så lenge den ligger innenfor toleransen)??

Det som er viktig er at den klarer å gi nok strøm, og er stabil ved alle belastninger!

Det er ekstremt få som har PSU-er med +12V som ligger på nøyaktig 12,00V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...