Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde kjøpt meg en haug med DVD+RW (Memorex) på salg på Computercity og ventet i spenning da min første dvd ble brent fra Pinnacle 8. Jeg puttet den inn i min xbox (dvd) og så på filmen. Alt funket helt fint til da plutselig det begynte å hakke og det kom masse store firkantete prikker på skjermen. "Hva skjer?" Spurte jeg meg selv. Jeg brente på nytt en dvd, men de samme skjedde etter en liten stund.

Jeg har prøvd i ettertid å brenne en film oppå filmen som var brent, fordi det er DVD+RW (Read & Write). Da jeg puttet den inn i dvd'spilleren kom det opp at dvd'en var damaged or Dirty. Hva er det som skjer? Er DVD+RW dårlig i forhold til DVD+R?

En annen ting. Jeg hadde Nero Burning room v.5.5 på pc'en, men den kunne ikke skjenne igjen DVD-brenneren min. Da jeg downloada Nero Burning room v.6.0 fant den dvd-brenneren min og alt gikk fint, men det jeg ikke viste var at den Nero versjonen jeg hadde lastet ned var bare en trial. Etter 30 dager gikk det ikke ann å bruke den no mer. På Pinnacle studio 9 har det begynnt å komme en DVD feilmelding: "An error has accured while rendering this file". Jeg spurte om hvordan jeg skulle fikse problemet, og en svarte at jeg skulle lagre filmen inn på hardisken og brenne på Nero :ermm:

Ja nå sitter jeg her, med ingen brenne-programmer, en haug med ubrente DVD+RW og masse hjemmelagde filmer som trengs å bli brent. Noen som harnoen forslag og vil hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også trøbbel med Memorex DVD+RW. Etter brenning med Sonic MyDVD eller Nero 5.5 så virker de fint på min DVD-spiller, men på PC får jeg ikke brukt den igjen, hverken å spille av eller brenne på nytt.

Jeg prøvde å oppgradere Win XP med SP1a, men det hjalp ikke, jeg fikk bare en masse andre problemer i tillegg.

Jeg har tenkt å prøve et annet merke DVD+RW, om det er samme problemet der. Jeg mener at jeg ikke hadde noe trøbbel med den ene DVD+RW-plata som fulgte med brenneren da jeg kjøpte den. Men jeg husker ikke hvilket merke det var.

Angående Nero 5.5, så er antakelig det en 'bundlet' versjon, som bare virker mot den brenneren som fulgte med. Jeg har en NEC 1300 DVD-brenner der det fulgte med Nero 5.5 som bare virker mot den.

Lenke til kommentar
Bruk Verbatim sine plater! De er utvilsomt av meget god kvalitet, men koster litt mer,,, MEN det er snakk om RW plater, så å legge inn litt ekstra med tanken på levetid kan vel ikke være så dumt....
Lenke til kommentar
Jeg har brukt Verbatim DVD+R og de funka bra ;) Men vet noen om Imation er et bra merke? Er det bra kvalitet på dems DVD'er? Fant en rimelig pris på Computercity; 25 stykk. for 400 kr. Det er jo 16 kr pr.stykk :)

Takk for alle svar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...