K.. Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Ok, jeg har nesten ingen peiling på dette... Skyt meg hvis jeg poster feil Allefall... Jeg har lært at man kan lage kule filer i .bat format. Foreks få dem til å starte programmer osv. Da bruker jeg komandoen "start" Så, jeg fant ut av hvis man skrev "Pause" så kommer det "Trykk en tast for å fortsette" Går det an å få det til å stå noe annet? Foreks: "Nå vil program X starte... Trykk en tast for å starte programmet" Jeg ANER ikke om dette er C eller C++, men jeg aner ikke hvordan "språk" det er... Hvis dette er feilpostet så er det bare å flytte det til rett katigori! All hjelp motas med takk! Endret 6. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
søppel Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 .bat-filer? Ingenting med C eller C++ å gjøre nai. Dette hører til under "Generell/annen" .. eller "Windows". Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Oi.. Ja, da ser du hvor grønn jeg er... Kan noen moderatorer flytte dette da eller..? Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tror nok det er noe som heter bath programmering, er også litt grønn der, men jeg tror det er en gammel form for dos-programmering. har jeg rett hvis du bruker "edit" i ledeteksten? Lenke til kommentar
torma Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Batch programmering ECHO Nå vil program X starte... Trykk en tast for å starte programmet PAUSE > NUL Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) dytter den over til generell programmering jeg edit; endret emnefeltet ditt litt så det reflekterer innholdet litt bedre Endret 6. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 @Enden: Takk skal du ha! @Torma Takk, skal prøve det når jeg kommer hjem. @Styggentorsken Bruker notepad til å lage filene, så lagrer jeg dem i .bat format... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tror nok det er noe som heter bath programmering, er også litt grønn der, men jeg tror det er en gammel form for dos-programmering.har jeg rett hvis du bruker "edit" i ledeteksten? det er samme greiene, bare at han bruker notepad og ikke edit... det er nesten det samme som dos, det er litt forskjell veldig kjedelig scripting.... ganske lett er det også... liker det ikke(har kanskje noe med at jeg akkurat lagde ett script på ca 150 linjer ) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Eneste jeg har gjort med .bat filer er å lage net-send bombe, og laget påloggingsscript. Du åpner notepad, skriver f.eks. "net send maskinnavn blabla" og lagrer dette som .bat, så kan du dobbeltklikke på filen og den vil automatisk utføre kommandoen i dos. Når det gjelder påloggingsscript så skriver man f.eks. "net use x: \\maskinnavn\delt-mappe$" Du finner sikkert kommandoer osv på google Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Ok, fikk det til å virke, men det skjer noe rart... Se litt på dette Hva skal jeg gjøre med dette? Teksten vises to ganger... Takker for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Hvis du starter filen med @echo off så vil ikke kommandoen vises, bare det kommandoen skal utføre. Edit: 't feil Endret 6. mai 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Hah! Det virket! Takk skal du ha! Nå har jeg et spørsmål igjen ja... Hvordan får jeg linjeskift? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 jeg kan det ikke, vet ikke om det er mulig... men hva skal du med det??? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) (Google er veldig flink til å svare på slike spørsmål.) @echo off echo Hello echo. echo World! Edit: (Hvis du mener ett linjeskift og ikke to skriver du bare echo Ditt echo Datt men det regner jeg med du skjønner selv.) Endret 6. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Juhi!! @echo off echo. echo. echo. echo. echo Dette vil sende usansynelig mange meldinger til echo alle i nettverket. Vil du fortsette? echo. echo. pause echo. echo. :a net send * MWUHAHAHA!!!! goto a Nå har jeg lagd net send bomber i "avansert" utgave Den skal jeg ta med til skolen Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Skriv inn dette på kommandolinjen: echo @echo off > sender.bat echo net send * haha >> sender.bat echo sender.bat >> sender.bat sender.bat Det kjører til du stopper det med Ctrl+C. Et mer interessant prosjekt hadde være å utvikle en forholdsvis enkel kommunikasjonsmetode / chatteprogram vha net send. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Skriv inn dette på kommandolinjen: echo @echo off > sender.bat echo net send * haha >> sender.bat echo sender.bat >> sender.bat sender.bat Det kjører til du stopper det med Ctrl+C. Et mer interessant prosjekt hadde være å utvikle en forholdsvis enkel kommunikasjonsmetode / chatteprogram vha net send. det er laget, det ligger i windows 98, og heter winpopup... Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Takker for mange flotte svar! Jeg har fått svar på mine spørsmål nå! Flott! Takke for all hjelp! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Juhi!! @echo off echo. echo. echo. echo. echo Dette vil sende usansynelig mange meldinger til echo alle i nettverket. Vil du fortsette? echo. echo. pause echo. echo. :a net send * MWUHAHAHA!!!! goto a Nå har jeg lagd net send bomber i "avansert" utgave Den skal jeg ta med til skolen Hihi... Alltid like morsomt å gjemme en netsend-bomber bak "Snarvei til Opera" hos intetanende brukere. Kan du gi en link til netsend flooderen din? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Erm, vil understreke at koden alt er der, så alt du trenger å gjøre er å skrive den inn i en .bat-fil... (Imponerende å quote hele koden, og be om link til programmet...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå