Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Shoobidoooooo.

Jeg ble infisert med sasser-viruset for et par dager siden. Har sikkert hatt det lengre enn det, da NAV Live Update ikke hadde "oppdatert" seg - ironisk nok :roll:

Uansett, PC'en slo seg av i hytt og pine. Rakk ikke å starte Word etter oppstart, før den reboota. Leste litt om viruset, fant en removal - fjernet viruset. Restartet, kjørte så removal igjen for å være sikker. Reboota, startet i sikkermodus. Kjørte removal tool der også. Ingenting. Reboota, og installerte updaten til NAV. Installerte også patchen til M$. Alt virket fint - ingen reboot eller meldinger fra NAV.

Men i dag - gledens dag :roll:

virus_sasser.jpg

WTF is happening to my computer?

(fikk også den andre meldingen hvor den sier at den ikke har tilgang til filen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du oppdatert windows med sasser fixen ?
Installerte også patchen til M$.

:roll:

Anyhoo - m$-sasser-testen sier at eg ikkje har installert patchen. WTF? *installere igjen*

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Er visst en del folk som har hatt problemer med den ene patchen til M$.... kanskje de har gjort dårlig arbeide  ;)

Vel, jeg er 110% sikker på at eg installerte sasser-patchen. Men nå - når eg skal installere den igjen - har de den ikke på bokmål (:scared:). Sendte mail til [email protected], så jeg får se (går ikke med engelsk eller sidemål).

edit; av og til kjører prosessen "avserve2.exe" (som er sasser), og noen ganger ikke. NAV stresser med at filen "C:\Windows\System32\690_up.exe" er infisert, men denne filen eksisterer ikke (hvertfall ikke når eg søker etter an).

i tillegg eksisterer ikke følgende registerverdi;

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\avserve2.exe=%Windir%\avserve2.exe

My dear computer is sooooo weird sometimes!

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...