oXygEn Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg skulle klokke opp min AMD Athlon XP 1600+ litt tenkte jeg, for å teste... Har EPoX EP8kha+ og i cpu frequency stod det cpu clock 133 cpu ratio Auto (som er 10,5) jeg satte den opp til 11, men det stod fortsatt i oppstarten på cpu info: amd xp 1600+ 1400 mhz (133x10,5) I manualen for HK står det at "If the CPU ratio is fixed, this has no function" altså det funker ikke å stille på cpu ratioen.. er det bare slik det er i mitt tilfelle? Lenke til kommentar
FunC Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 cpu ratioen også kjent som multiplier er låst på 10,5. kan ikke stille på den uten å gjøre fysiske inngrep på cpu. Men du kan jo stille opp fsb... Lenke til kommentar
imokillu Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 heri du ...sasmme cpu ....har testet FSB ...det går griet å klokke litt ...men det er jo et regnestykke i selg selv. Har selv "FSB-et opp til 1432Mhz ...og det føles jo lite nødvendig i så fall . Det eneste du kan gjøre er å "låse opp" cpuen ...(isolert til xp1600)det er ...eller var i allefall en nyyydelig artikkel her om hvordan låse opp ...det går jo som sant ikke ann å bruke blyant på deiis cpuene ....så les og lær ....og spar penger til ny cpu *S* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå