Gå til innhold

Utviklere "søkes"

Anbefalte innlegg

Hei,

Som flere har fått med seg så holder undertegnede på med å utvikle et gratis forum fra scratch. Og derfor ser jeg nå etter flere som har lyst til å være med på utviklingen av forumet.

Hele forumet bygges opp objekt orientert, dvs at klasser og funksjoner og basserer seg på PHP & MySQL. Evnt flere formater hvis vi får kompetente personer til det ;)

All koding & kommentering blir gjort på engelsk, dette for å lette arbeidet for andre som vil lage moduler og add-ons til forumet senere.

Hele utviklingen foregår nå på en server slik at alle kan jobbe med filene live og teste det ut der og da, FTP/email kontoer kan og ordnes om det trengst ;)

Er det noe jeg har glemt å skrive her så skriv ut :)

og for dere som mener at dette er reklame:

Dette er en forespørsel om flere har lyst å være med på et frivillig hobbyprosjekt som utvikler et gratis produkt, dvs ikke kommersielt :)

Endret av Mr.Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken lisens har du tenkt deg?

Det er en av x ting jeg ikke har fått tenkt mye over enda, først sikter jeg på å få et system klart "til bruk" før den neste runden med problemer kommer :)

Er selvsagt åpen for inputs på det området ;)

Lenke til kommentar

For å utdype hvilke personer jeg ser etter atm så er det flere som har kunnskaper innen "objektorientert php programmering" slik at vi får på plass programmeringen før designet blir "pusset opp skikkelig" med mer ;)

Lenke til kommentar

Du burde sette opp en litt grundig plan på hvordan du har tenkt at scriptet skal fungere, med en beskrivelse av alle funksjoner. Som du sikkert vet så kreves det en del forarbeid før det er mulig å sette sammen et team som kan jobbe på samme prosjekt.

Start med å sette opp en generell beskrivelse og så spesfiserer du de forskjellige modulene eller funksjonene etter hvordan det vil være mulig å dele de opp og gi de til forskjellige programmerere.

Lenke til kommentar

Vel, jeg skulle veldig gjerne vært med på prosjektet, liker slike "utfordringer", er det ihvertfall jeg lærer mest av.

Men jeg tror rett og slett ikke jeg er flink nok til å skrive ett stort forum, eller, kunne jo ha skrevet ett forum, men tror problemet vil komme når jeg skal skrive kode som er rask når det er mange hits hver eneste dag. Noe alla dette forumet her.

Men gi meg heller en mini-jobb jeg kan skrive, så kan jo du vurdere om jeg er flink nok til det eller ikke :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Vel, jeg skulle veldig gjerne vært med på prosjektet, liker slike "utfordringer", er det ihvertfall jeg lærer mest av.

Men jeg tror rett og slett ikke jeg er flink nok til å skrive ett stort forum, eller, kunne jo ha skrevet ett forum, men tror problemet vil komme når jeg skal skrive kode som er rask når det er mange hits hver eneste dag. Noe alla dette forumet her.

Det skal bra gjøres for en person å skrive et helt forum alene. Hittil har jeg skrevet et par tusen linjer men føler at det hadde vært bedre med flere utviklere. Dette fordi at hver person kan gjøre litt istedet for en som gjør alt :)

Får se om jeg ikke får lagt ut noen screenshots av det som er gjort allerede for å vise fremgangen. I løpet av kvelden skal det være såpass brukbart at man kan registrere å poste der, noe som bør si sitt om at ting hvertfall går fremover :)

Lenke til kommentar

Det har du jo rett i. Var ikke sånn ment at jeg skulle lage forumet for deg, alene liksom ;)

Kunne godt ha vært med på å lagd en del av det, hvis jeg kvalifiserer meg til det liksom.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert hjelpe litt, men ikke mye, hadde jeg hatt tid :p

Når det gjelder det lisens greiene, så vil jeg anbefale GPL, samme som er brukt i phpBB, Post Nuke, PHP-Nuke, og kanskje Invision Board (er ikke sikker på den siste der)

Tenshi :cool:

Lenke til kommentar

Vi har akkurat fått satt opp et diskusjonsforum of utviklerene slik at vi får diskutert litt div ting og tang om hvem hva hvor etc. så hvis du ønsker så er det bare å sende meg en pm så kan jeg supplere med informasjonen som trengst for å komme "frem" :) Siden det er mange som er i eksamenskaoset nå passer det greit å få diskutert litt siden det ikke tar like lang tid som å utvikle moduler ;)

Lenke til kommentar

Jeg bidrar gjerne, men må ta litt forbehold:

*) får ikke ADSL hjemme før i juli

*) ser gjerne at det publiseres under GPL i disse patenttider

*) mulighet for å bryte ut av prosjektet hvis jeg mot formodning skulle få meg dame.

*) fint med detaljert planlegging fra øverste hold (deg), ie bruk gjerne litt tid på å sette ned en plan på forhånd så man vet nøyaktig hva som trengs.

og en ting til - forumpakkene til invision og phpbb er meget komplekse saker, det er ikke bare bare å begynne å lete gjennom source der.

man bør også holde kode og layout 100% adskilt.

det var mine 2 øre =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...