ArmenMinAU Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Morn morn Konfirmasjonen min er nær, og jeg - som mange andre, vil kjøpe noe med motor i Jeg har altså bestemt meg for å være litt annerledes og kjøpe en bensindrevet sparkesykkel med svære hjul -> Go-Ped geoBigfoot Denne koster ca. 4500 - en pris jeg er villig til å betale Senere surfer jeg rundt på flere sider og finner denne Den beskriver jo at man må være 16 år og sparkesykkelen må være registrert som moped Registrering koster jo omtrent 10.000 kr Hva skal jeg gjøre når jeg ikke er villig til å betale over 14.000 for å skaffe meg en slik? Kan jeg lærekjøre uten registrert sparkesykkel? Noen som har erfaring med slike sparkesykler foresten? Virker dem bra? Takker på svar på forhånd Endret 5. mai 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg har en slik en, ikke registrert eller noe slikt tull (hysssj! ) og kan bekrefte at det er en IDIOTISK ting å bruke konf-pengene på. Min bror fikk den (FIKK) av en bruktbilhandler en gang i tiden (faren til hans nåværende eks.). Og ja, det er IKKE et kjøretøy som kan brukes til annet enn LEK. EDIT: Koster registrering 10.000? Endret 5. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Trodde de hadde blitt forbudt je`g.. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du bruker 4500kr på noe så latterlig som tilogmed ikke er lov engang, så synes jeg synd på deg. Jeg foreslår heller en ny pc eller en moped. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 *OFFTOPIC* - Har jo sittet og tenkt litt på en Apple iBook - *OFFTOPIC* Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Goped er forbudt å bruke på alt annet enn baner tror jeg. Så ikke kjøp det. Kjøp Radeon X800 når det kommer Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Ingen som mener at jeg bør kjøpe den da? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Å registrere en moped koster 500 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ingen som mener at jeg bør kjøpe den da? Kjøp nå en brukt mopp som alle andre. Vær annerledes ved å kjøpe Ati X800 når kortet er helt nytt og koster en formue Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hvis du trimmer den som den her så er det jo litt stas Goped take 2 Lenke til kommentar
kag Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ingen som mener at jeg bør kjøpe den da? Jeg synes du skal kjøpe den. Synes den virker drit kul. Men om du velger å ikke kjøpe den, så er sikkert en moped et godt valg. Da jeg konfirmerte meg, hadde jeg bare en vanlig sykkel. Evig lykkelig med bare det. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er også mye gøyere å ha jenter bakpå en vanlig sykkel enn på en moped. Dette sier jeg ut i fra egen erfaring Lenke til kommentar
Laman Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg har kjørt en sånn. Det dritartig! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 hvis du trimmer den som den her så er det jo litt stas Goped take 2 Jævlig bra. Likte måten ungen eller hva det var ga fingeren på.. hahaha Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Oi, fytterakkern for en Go-Ped Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ble ikke disse go-ped'ene ulvolige da? Da jeg var yngre husker jeg det var uhyre populært, men det ble vel aldri lovlig å bruke dem på veien? Lenke til kommentar
Lyspære Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Ble ikke disse go-ped'ene ulvolige da? Da jeg var yngre husker jeg det var uhyre populært, men det ble vel aldri lovlig å bruke dem på veien? Det stemmer, eneste stedet go peden kan kjøres er på lukket bane. Det er heller ingen mulighet for å få de registrert i Norge. De tilfredsstiller ikke krav til: avgass, støy, bremser, lys, sittestilling Gøy å kjøre, men sterkt begrenset bruksområde. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Da jeg var yngre.... haha Kjøp det du vil! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 har hatt det mye morro med en sånn en jeg. utrolig morro å kjøre, når du gir full gass og lener det såvidt tilbake så kan du få den til å steile, men det er ikke å anbefale. utrolig lett og steile rundt viss du har råd (litt for mye konf penger) så kjøp deg en sånn. du vil ikke angre <OT> husker en artikkel ifra ViMenn for ett par år siden, dem skrev om en modda sparksykkel som hadde fått ettermontert en jet-motor plukket ifra ett større modellfly. viss jeg ikke husker alt for mye feil så skulle den i teorien greie å oppnå en imponerende fart på ~170km/t. når man slo på AB'n så hadde jet-motoren en stikkflamme på 4m... det hører til at ingen har kjørt den jet-goped'en fortere enn 45km/t grunnet frykt av vha som kunne skje Lenke til kommentar
Lyspære Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 har hatt det mye morro med en sånn en jeg. utrolig morro å kjøre, når du gir full gass og lener det såvidt tilbake så kan du få den til å steile, men det er ikke å anbefale. utrolig lett og steile rundt viss du har råd (litt for mye konf penger) så kjøp deg en sånn. du vil ikke angre <OT> husker en artikkel ifra ViMenn for ett par år siden, dem skrev om en modda sparksykkel som hadde fått ettermontert en jet-motor plukket ifra ett større modellfly. viss jeg ikke husker alt for mye feil så skulle den i teorien greie å oppnå en imponerende fart på ~170km/t. når man slo på AB'n så hadde jet-motoren en stikkflamme på 4m... det hører til at ingen har kjørt den jet-goped'en fortere enn 45km/t grunnet frykt av vha som kunne skje Det er nok denne Den har en propanfyrt C & N motor som utvikler ca 280 pund skyvekraft. Morsom liten sak det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå