Gå til innhold

Erfaringer med Motorola V600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan skjermen på V600 er sammenliknet med en Samsung e700?

Har lyst på begge så det blir nok kvaliteten på skjermen som avgjør...

Samsung E700's skjerm: 128 x 160, 65536 farger.

Motorola V600's skjerm: 160 x 220, 65536 farger.

Fysisk er de vel omtrent like store, men siden oppløsningen på V600 er mye bedre så vil jo den bli mye skarpere.

Begge er vel lyssterke og av typen TFT.

Lenke til kommentar

Har hatt den i et par dager nå og det er en helt sinnsykt bra mobil. Ja, den er litt lubben, og den har antenne og den mangler mulighet til å utvide minnet, men ellers er den helt rå. Er så sinnsykt godt fornøyd. Knuser Samsung E700 glatt.

Kjøpte min på Lefdal for 4095, men håper at jeg får igjen noe på prisgarantien i løpet av 30dager.

:D Lykkelig

Lenke til kommentar
Når det gjelder Sony Ericsson Z600 banker den nok ikke ass'n til denne. Z600 har som kjent "alt". (Være seg kalender, Bluetooth, IR, 3-bånd, e-post og alt det andre en proffmodell forventes å ha.) Men kan godt hende V600 går seirende ut av det likevel om den er raskere. Skjermen til V600 er jo unektelig bedre så. (Men V600 har ikke IR da, størrelsen er nesten den samme som Z600, bare ikke så "feit", men med litt lavere samtaletid og VGA-kamera.)

Spør du meg er mobilene nesten identiske, bare at V600 har fetere innpakning (utseende). Så Motorola har "kind of" bare oppfunnet hjulet på nytt da - bare 6 måneder etter Sony Ericsson. :p

tror ikke at z600 har noe som gjør at den banker ass'n til v600. v600 har jo alt den også, bare ikke IR, men den har jo BT. IR er ikke så viktig lenger. nå som det meste skal gå via BT. v600 er en proff telefon, blir brukt av business folk. de har for det meste ikke bruk for IR, men BT er nok viktigere. V600 har også kalender. standby tiden til v600 er bedre, men samtaletid er litt dårligere. ingen av de to har 3g.

når du sier at mobilene er nesten identiske, så må du være blind. det er ikke noe antydning til at de er like engang. eneste som er "likt" er jo hjulet som du sier. alt annet er jo helt annerledes. z600 ser ikke bra ut syns jeg. hvis de to er like, så kan du jo si at alle klapptelefoner er like da.

til dere som lurer på hvordan skjermen er sammenlignet med andre telefoner, så er v600 sin skjerm mye mye bedre enn alt annet. e700, t630, n6230 og n6600 sin skjerm er ikke på høyde med v600 sin skjerm. jeg sammenlignet dem da jeg var på elkjøp.

Lenke til kommentar
Wow... Knuser V600 6600 sin skjerm?! Da MÅ den være ekstremt bra! For 6600 er den beste skjermen jeg hittil har sett! Da Må jeg få sett denne telefonen. Og det fort!! :thumbs:

knuse 6600 sin skjerm var kanskje å ta hardt i, mente at den knuste de andre tlf's skjerm. den knuser nok ikke 6600, men den er bedre. det er sikkert. syns jeg da. kan jo være smak og behag, syns hvertfall at skjermen var utrolig.

men du burde se den telefonen. fantastisk bra telefon. den beste jeg har sett og vært borti. meget meget solid. ikke noe plastikk på den, ser heller ikke plastikk ut som det gjør med noen andre tlf, kan nevne t630 og 6600, som jeg syns ser plastikk ut. har aldri likt motorola, men denne telefonen er jeg forelsket i, har sett på den lenge nå og ventet at den skulle komme til norge og nå er den her. du kommer til å bli mektig imponert av at motorola har klart å få ut noe sånt.

Lenke til kommentar
tror ikke at z600 har noe som gjør at den banker ass'n til v600. v600 har jo alt den også, bare ikke IR, men den har jo BT. IR er ikke så viktig lenger. nå som det meste skal gå via BT. v600 er en proff telefon, blir brukt av business folk. de har for det meste ikke bruk for IR, men BT er nok viktigere. V600 har også kalender. standby tiden til v600 er bedre, men samtaletid er litt dårligere. ingen av de to har 3g.

når du sier at mobilene er nesten identiske, så må du være blind. det er ikke noe antydning til at de er like engang. eneste som er "likt" er jo hjulet som du sier. alt annet er jo helt annerledes. z600 ser ikke bra ut syns jeg.  hvis de to er like, så kan du jo si at alle klapptelefoner er like da.

til dere som lurer på hvordan skjermen er sammenlignet med andre telefoner, så er v600 sin skjerm mye mye bedre enn alt annet. e700, t630, n6230 og n6600 sin skjerm er ikke på høyde med v600 sin skjerm. jeg sammenlignet dem da jeg var på elkjøp.

Har aldri sagt at Z600 på noen måter banker den såkalte "ass'n" til V600. Sa derimot at V600 heller ikke banker ass'n til Z600.

Når jeg sier at telefonene er såkalt identiske snakker jeg da overhodet ikke om utseende, noe som fremgår når jeg skriver "Spør du meg er mobilene nesten identiske, bare at V600 har fetere innpakning (utseende).".

Og ja, jeg står ved det jeg sier. Telefonene ER nesten identiske hva "innsiden" gjelder.

Det som er forskjellig er:

- Kamera (VGA-cam på V600)

- IR (finnes bare på Z600)

- Minne (3 MB mer på V600)

- Standbytid (litt bedre på V600, men bedre taletid på Z600)

- Skjerm (høyere oppløsning på V600)

- Antenne (det slipper du på Z600)

Og hvilket jul du snakker om har jeg ingen anelse om, men når jeg skriver "oppfunnet hjulet en gang til" skriver jeg det som en del av et vanlig uttrykk.

Hva skjermen til V600 angår er jeg enig i at den faktisk banker Z600's skjerm. Z600's skjerm er 128 x 160, mens V600's skjerm er 176 x 220. Dette er ganske imponerende på en såpass liten mobil, men knuser 6600 gjør den ikke. (Den har tross alt 176 x 208, og er regnet som veldig klar og lyssterk.) Og det kan nevnes at den kommende SE K700 har akkurat samme skjerm som V600, og den telefonen er en del mindre - så det er jo ikke en så stor bragd av Motorola, men bra er det selvsagt.

Godt mulig at V600 er en god telefon, men den bør da også være mye bedre enn Z600 når prisforskjellen uten abonnement nesten er 1000 kroner (for såpass like egenskaper).

Edit: Om K700.

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Alt kommer til syvende og sist på hva du vil bruke telefonen til. Mitt utgangspunkt var jobbsammenheng - liten, bluetooth, organiser og tribånd. Veide Nokia opp mot den eneste andre i klassen - Motorola V600. Sistnevnte er vinneren når det gjelder utseende, og den er liten og hendig også - i motsetning til SE E700. Ble likevel nysgjerrig på Nokia etter anmeldesene av denne. Tidligere erfaringer med Motorola har dårlig ordbok (iTap), treghet i SW og antenne. Etter en liten studie valgte jeg til slutt Nokia som både lovet raskhet, klar skjerm, pluss masse finesser som jeg mente jeg ikke hadde bruk for. Dette er en multimedia maskin av de sjeldne - all tidligere dårlig erfaring med Nokia er nesten glemt. Kollektiv-venting går som en drøm med både Mp3 og radio, samtidig kan jeg organisere dagen. Alt dette i en liten telefon som de på motsatt sete ikke kan se at jeg bruker på grunn av denne fantastiske størrelsen.

Hvis du ikke scorer høyt med en gave som dette vet ikke jeg - hvilken kvinne drømmer ikke om en passe størrelse med mengder med tekniske overaskelser.......

Lenke til kommentar
Hva skjermen til V600 angår er jeg enig i at den faktisk banker Z600's skjerm. Z600's skjerm er 128 x 160, mens V600's skjerm er 176 x 220. Dette er ganske imponerende på en såpass liten mobil, men knuser 6600 gjør den ikke. (Den har tross alt 176 x 208, og er regnet som veldig klar og lyssterk.) Og det kan nevnes at den kommende SE K700 har akkurat samme skjerm som V600, og den telefonen er en del mindre - så det er jo ikke en så stor bragd av Motorola, men bra er det selvsagt.

Godt mulig at V600 er en god telefon, men den bør da også være mye bedre enn Z600 når prisforskjellen uten abonnement nesten er 1000 kroner (for såpass like egenskaper).

har ikke sagt at v600 sin skjerm banker n6600 sin. jeg sa at v600 var overlegent når det gjaldt resten, den banker ikke n6600 sin skjerm, men den er fortsatt et hakk bedre.

når du tenker over alt det motorola har klart å få ut av selskapet sitt, så syns jeg at denne telefonen er en bragd. fra motorola sin side. de har ikke hatt en eneste bra telefon. og dyre har de alltid vært.

når det gjelder prisforskjellen så syns jeg at det er en grei pris. og grunnen til at den kanskje ligger 1000kr mer enn z600 er jo fordi den har nettopp kommet ut, skjermen er bedre, har mp3, mer solid. osv osv....uansett så er det jo tull at bare fordi en mobil er dyrere så må den ha mer ting. du kan også finne to helt like tv'er fra to forskjellige produsenter hvor prisforskjellen er helt annerledes. det samme gjelder biler, og det samme gjelder bærbare maskiner. du kan sette opp to helt nye like biler med lik motor og lik interiør hos to forskjellige bilmerker, og ennå så kan forskjellen være på flere titusener. forstår du hva jeg vil fram til?

Lenke til kommentar

Jada. Nå har jeg sotte hele kvelden å bare testa den nye v600en min. Og jeg må bare si at førsteinntrykket er fantastisk. :love: Alt er skikkelig gjennomført. Det finnes ikke noe tull. Du finner all den informasjonen du vil ha ved å leite deg gjennom menyene, som er enormt lette og oversiktlige.

Og det som trekker mest opp er jo selfølgelig skjermen og kameraet må jeg si. Fungerer perfekt. Sammenligna me søssens e700 og må si at V600 har et mye bedre kamera; I vert fall på selve skjermen. Har ikke overført til pc enda.

Jeg kommer tilbake med en skikkelig test i neste uke, etter jeg har oppdaga noen bagateller også. Blir for dumt å bare skryte hemningsløst. :p Jeg vil sannsynligvis sammenligne mest med e700 da, både fordi d er den mobilen jeg har til rådighet akkurat her og fordi d er endel som ønsker seg e700, men som gjerne skulle hatt bluetooth.

Dessuten så er Z600 (kanskje den mobilen som jeg burde sammenligne med) 2000kr billigere, og blir en billig og stygg mobil i forhold til denne.

De som kjøper Z600 gjør det pga prisen (eller at det er SE). Der kan ikke V600 konkurrere.

E700kjøpere bryr seg om design, kamera og skjerm, der kan V600 konkurrere. :thumbs:

Lenke til kommentar

hadde jeg hatt den en kveld, så hadde jeg vel gjort det samme jeg også..hehe..men som sagt så fikk jeg hvertfall tatt på den litt i butikken, og jeg ble overrasket og imponert.

det er vel ikke så mye negativt med den, med unntakk av at den er litt treg, og at det ikke er IR på den, men det bryr ikke jeg noe om, siden jeg vil ha BT og det har denne her. så bryr jeg meg ikke om at det ikke er IR på den, syns heller ikke at den er tung. selvom vekten sier det, grunnen til det er vel at den føles så solid. men bekymrer meg litt at den er treg, men vet ikke helt hva som er treg med den da. :hmm:

Lenke til kommentar

Den er ikke spesielt treg. Går helst fort synes nå jeg. Det kan ha litt med at jeg har hatt SE T610 og T300 som er to stygt trege telefoner. Men den er ikke treg alltså. Det eneste jeg har lagt merke til er at den kan fuske en sjelden gang hvis du trykker mye etter hverandre i menyen. Så tar det gjerne litt tid før den reagerer. Har skjedd meg to ganger tror jeg. Men da var jeg allerede på villspor da. :blush:

Java kan sies å være treigt på oppstart. Spesielt av monopol. Men på et så langdrykt spill så gjør det ingen ting. :roll:

Kan ikke si jeg har merket andre steder der den lagger. Høres kanskje litt galt ut. Jeg som har forelsket meg sånn i denne mobilen og bare skryter og vil ikke innrømme feil. Men jeg har ikke merket dem. :no:

Det er jo det som er så flott! :yes:

Lenke til kommentar

Hehe..er jo det som er bra. men sånn er det alltid i begynnelsen. finner aldri noe feil, også kommer kanskje feilen etterhvert. men jeg tror ikke at det er noe feil med den, med untakk av treghet, men det blir sikkert fikset ved en oppdatering etterhvert får vi håpe.

mye betalte du for telefonen?

Lenke til kommentar

Skulle vel ha betalt 4095 :scared: , men ente opp med å betale 900.. :D Årsaken står lenger oppe for di som lurer!! Tror jeg hadde betalt 3700 for den, som du får den billigst i prisguiden. Er verdt å legge på en tusenlapp fra e700. :yes:

Lenke til kommentar
Skulle vel ha betalt 4095 :scared: , men ente opp med å betale 900.. :D Årsaken står lenger oppe for di som lurer!! Tror jeg hadde betalt 3700 for den, som du får den billigst i prisguiden. Er verdt å legge på en tusenlapp fra e700. :yes:

skjønte ikke helt jeg, også er jeg ikke helt sikker på om jeg fant det jeg skulle. er jo litt sent da, så må nok ha det inn med en ekstra teskje. :hmm:

Lenke til kommentar
Jada. Nå har jeg sotte hele kvelden å bare testa den nye v600en min. Og jeg må bare si at førsteinntrykket er fantastisk. :love: Alt er skikkelig gjennomført. Det finnes ikke noe tull. Du finner all den informasjonen du vil ha ved å leite deg gjennom menyene, som er enormt lette og oversiktlige.

Og det som trekker mest opp er jo selfølgelig skjermen og kameraet må jeg si. Fungerer perfekt. Sammenligna me søssens e700 og må si at V600 har et mye bedre kamera; I vert fall på selve skjermen. Har ikke overført til pc enda.

Jeg kommer tilbake med en skikkelig test i neste uke, etter jeg har oppdaga noen bagateller også. Blir for dumt å bare skryte hemningsløst. :p Jeg vil sannsynligvis sammenligne mest med e700 da, både fordi d er den mobilen jeg har til rådighet akkurat her og fordi d er endel som ønsker seg e700, men som gjerne skulle hatt bluetooth.

Dessuten så er Z600 (kanskje den mobilen som jeg burde sammenligne med) 2000kr billigere, og blir en billig og stygg mobil i forhold til denne.

De som kjøper Z600 gjør det pga prisen (eller at det er SE). Der kan ikke V600 konkurrere.

E700kjøpere bryr seg om design, kamera og skjerm, der kan V600 konkurrere. :thumbs:

Blir jo helt feil å sammenlikne med Samsung E700 forsååååvidt da. E700 gir seg som sagt ikke ut for å være en profftelefon som Motorola V600. Den legger egentlig bare vekt på design, en god skjerm og et bra kamera.

Som jeg skrev her tidligere:

Motorola V600 banker nok Samsung E700 ja, men så gir jo V600 seg ut for å være en proffmobil da, det gjør ikke Samsung E700. E700 legger mest vekt på design, kamera og enkle funksjoner, mens V600 skal ha "alt".

Når det gjelder Sony Ericsson Z600 banker den nok ikke ass'n til denne. Z600 har som kjent "alt". (Være seg kalender, Bluetooth, IR, 3-bånd, e-post og alt det andre en proffmodell forventes å ha.) Men kan godt hende V600 går seirende ut av det likevel om den er raskere. Skjermen til V600 er jo unektelig bedre så. (Men V600 har ikke IR da, størrelsen er nesten den samme som Z600, bare ikke så "feit", men med litt lavere samtaletid og VGA-kamera.)

Spør du meg er mobilene nesten identiske, bare at V600 har fetere innpakning (utseende).

Prisforskjellen på SE Z600 og Motorola V600 er dessuten bare ca. 900 kroner uten abonnement, og ikke 2000,-. Når det er sagt er det tull å si at folk velger Z600 bare på grunn av prisen. Z600 er faktisk en veldig bra mobil, og har i tillegg IR - noe V600 ikke har. (Noen trenger faktisk IR.) Og med tanke på at Z600 kan tilby det samme som V600 til en billigere pris - så er det naturlig at mange velger Sony Ericsson. Man får unektelig mer for pengene.

Og hva kameraet til Motorola V600 angår tviler jeg på at det kicker ass'n til Samsung E700. E700 regnes fortsatt for å ha et av de beste kameraene på markedet, og ligger langt fremme der. Det er naturlig at bildene fra V600 vil synes bedre på mobil-skjermen, men dette er fordi V600 har en overlegen skjerm med mye bedre oppløsning - da blir også bildet skarpere.

Mye kritikk fra meg her - så ikke misforstå - jeg tror absolutt at Motorola V600 er en bra mobil! Så lenge på den selv før jeg valgte å gå for en PDA-telefon og endte opp med SE P900.

Lenke til kommentar
Prisforskjellen på SE Z600 og Motorola V600 er dessuten bare ca. 900 kroner uten abonnement, og ikke 2000,-. Når det er sagt er det tull å si at folk velger Z600 bare på grunn av prisen. Z600 er faktisk en veldig bra mobil, og har i tillegg IR - noe V600 ikke har. (Noen trenger faktisk IR.) Og med tanke på at Z600 kan tilby det samme som V600 til en billigere pris - så er det naturlig at mange velger Sony Ericsson. Man får unektelig mer for pengene.

z600 er sikkert en bra telefon det, men det er jo noen grunner til at den er billigere enn v600, f.eks, skjermen til v600 er mye bedre, 2,5 ganger så dobbelt minne som z600, mye bedre kamera, mer design gjennomført enn z600 som er stygg. v600 kan vise videoklipper, mp3 spiller.

Som du ser så har v600 en del flere ting enn z600, så å si at de er nesten like er jo helt feil. blir jo nesten det samme som å si at n-gage og n6600 nesten er like, bare prisen som er en stor forskjell. de har jo nesten like specs.

Lenke til kommentar

z600 er sikkert en bra telefon det, men det er jo noen grunner til at den er billigere enn v600, f.eks, skjermen til v600 er mye bedre, 2,5 ganger så dobbelt minne som z600, mye bedre kamera, mer design gjennomført enn z600 som er stygg. v600 kan vise videoklipper, mp3 spiller.

Som du ser så har v600 en del flere ting enn z600, så å si at de er nesten like er jo helt feil. blir jo nesten det samme som å si at n-gage og n6600 nesten er like, bare prisen som er en stor forskjell. de har jo nesten like specs.

Hehe, nujah - å si at min sammenlikning er det samme som N-gage og 6600 er vel å trekke det litt langt. Det er jo totalt forskjellige mobiler rettet mot totalt forskjellig del av markedet.

V600 og Z600 derimot er rettet mot samme del av markedet, de har så godt som de samme funksjonene og begge er klapptelefoner. Så det blir jo en atskillig bedre sammenlikning.

Og ja, har påpekt før at V600 har en del forbedringer (spesielt skjerm, kamera og minne) i forhold til Z600 som kanskje gjør at den er verdt prisforskjellen på ca. 1000 kroner. Hadde jeg kjøpt en klapptelefon i dag hadde jeg definitivt ikke kjøpt Z600, men sannsynligvis V600. (Har eid E700, og dette er den mest bedritne telefonen jeg har hatt, så den kvitte jeg meg kjapt med.)

Hva MP3-spilleren og video-avspilleren angår så anser jeg dette som totalt verdiløst på en mobil uten minnekort-muligheter. (Foruten at det kan være morsomt å ha én MP3-ringetone fremfor en polyfonisk ringetone.)

Lenke til kommentar
Til alle dere som har eller har testet V600. Er denne noe bra? Er dere fornøyd med den. Rams opp, vurderer å kanskje kjøpe denne. Den ser tøff ut og jeg har lyst på en klapp telefon. Har hørt at den slår Z600 og E700 med glans :thumbs:

Stemmer dette? Kom både positive og negative erfaringer :yes:

Kva slår vel ikkje e700 om du ser bort frå skjerm da?

Lenke til kommentar
Til alle dere som har eller har testet V600. Er denne noe bra? Er dere fornøyd med den. Rams opp, vurderer å kanskje kjøpe denne. Den ser tøff ut og jeg har lyst på en klapp telefon. Har hørt at den slår Z600 og E700 med glans :thumbs:

Stemmer dette? Kom både positive og negative erfaringer :yes:

Kva slår vel ikkje e700 om du ser bort frå skjerm da?

kameraen og designen ogg kansje ringetonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...