<BøNilzen> Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei. Vil først si at jeg ikke er ute etter kritikk på siden, siden målet med siden ikke er et best mulig design, bare at folk kan laste ned et spill vi har laget. <table id='index' border='0px' cellspacing='0px' cellpadding='0px'> <tr> <td id='menu'> blabla..... </td> <td id='main'> blabla </td> <tr> <table> table#index { background-image: url('images\design.gif'); height: 573px; width: 846px;} Så så jeg at det var en del 404-feil på design.gif... Kunne ikke skjønne det, siden det virket helt fint hos meg. (IE6) Så lastet jeg ned opera, og så at det var der feilen var. I opera lastet den ikke design.gif. Så fant jeg ut at jeg hadde slashet feil vei (images\design.gif istedet for images/design.gif) Så var det fint, men nå ser siden helt for**** ut i opera... Trykk Her Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 CSS Include..? Tabeller skal ikke brukes til å lage hjemmeside med.. Hvorfor har du 50/50 med tabellegenskapene delt mellom CSS-fila og HTML-koden..? Legg alt på en plass (les CSSen..) Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Går ut i fra at den ser korrekt ut i IE. I så fall så ser den ikke bra ut i Mozilla. Tekst kommer over header bildet. Henger meg på Marvil. Dette kunne vært løst med 3 div'er. Dvs, mindre kode enn tabell måten, og dermed faktisk den letteste løsningen og. Om du absolutt må gjøre det med tabeller så: Legg til en til <tr> Og i denne legger du header bildet. Ikke i selve <tabell> tag'en. Da vil teksten overlappe bildet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ikke for å strø salt i såret, men den så helt for jævli ut i Firefox også Det var en underlig oppbygning av den siden. Kun én tr med meny-td og innhold-td... Anyway.. Løsningen på problemet hvis vi tar en spansk en: Legg til padding-top:100px; i table#index (ca. 100px i hvert fall) OG padding-left:60px; i td#main. Da ser den i hvert fall noenlunde OK ut i Firefox Mulig den ser helt vrak ut i IE nå, men mer kan man ikke forvente av denne _meget_ spesielle oppbygningen. Hot tip of the day: CSS + div = teh best Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Det er ikke jeg som har laget det, er en kamerat. Driver ikke med HTML og CSS men skjønner forsåvidt hva som "skjer"... Den ser fin ut i Explorer ja. Får prøve det som Loomy foreslo, og evt. gå over til Div'er etterhvert. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) CSS Include..? Hva skal jeg ellers kalle det? Edit: Ok, det var jo ikke linkingen det var noe galt med.... Endret 5. mai 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Bruk heller forslaget mitt du. Da går du over fra det forsøket på jukse metode som er brukt nå, til en litt mer bra metode. Men for all del, å mekke dette over til div+css er en smal sak, og det er vært det. Så ikke avvent, bare gjør det Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Javel får vel nevne det for han som har laga siden og se hva det blir til. (Nettopp ferdig med å laste FireFox nå, og ja, den var like fæl som i opera) Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Noen som har linker til tutorials om div'er ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kanskje google har noen ? neida; http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html Her ser fu forskjellige oppsett ved bruk av div's og css... kanskje ikke det beste å hoppe rett inn i , men de funker fint hvertfall... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Sånn, nå har jeg fikset det tror jeg. Ser ut som den skal i IE6, Opera og FireFox. Noen browsere som fremdeles har problemer med den? Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå