Gå til innhold

Server


Anbefalte innlegg

Tenker på å sette opp en server som skal hoste div. spill.

Lurer litt på hva som kreves av maskinen da og hvor rask internettlinje jeg bør ha(NGT).

Kom gjerne med forslag på maskiner men ikke no over 7000kr.

Har vurdert opteron men fant ut at dette ble litt dyrt, så opteron er utelukket!

Har vurdert modda XP prosessorer. Hvordan vil det gjøre seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serveren skal brukessom spillserver for Söldner og et annet spill som er på vei(husker ikke navnet nå)+ fildelingsserver på nettverket mitt hjemme.

siden jeg ganske ofte har lanparty her hjemme(5+ deltagere) så vurderte jeg opteron for å kunne kjøre to spillservere samtidig (lan+internett) og siden jeg mest sannsynlig vil hoste to forskjellige spill (2x2) krever dette en del av maskinvaren. som sagt vurderte jeg opteron etter at jeg leste om priskuttet, men dette ble for dyrt. derfor lurer jeg nå mest på om dual MP, single XP eller p4 med HT er det beste for å hoste disse spillserverne.

 

PS: serverne skal mest sansynlig hoste mellom 8 og 12 spillere, ikke noe sånn enormt på 30+

Lenke til kommentar

Maskin kravet bestemmes av hvor mange samtidige spillere du ønsker å ha, samt om du ønsker å kjøre flere spill samtidelig. Skal du ha flere spill samtidelig, så bør (må) du ha flere cpu`er.

 

En battlefield server med 30+ spillere, bør ha minimum 2GHz cpu og 512MB ram. Dette burde holde hvis du kjører dedikert server versjon av spillet. Skal du kjøre 2 spill, så bør du ha dual 2Ghz og 1GB ram eller gjerne mer. En rask disk er heller ikke å forakte.

 

Antar at disse hardware kravene også burde holde for andre typer spill en Battlefield.

 

Har selv ingen erfaring med å "modde" en XP cpu for dual, men etter å ha lest litt rundt på forskjellig forum, så virker det som en god og fungerende løsning.

 

Jeg tror også at din NGT linje kan bli en flaskehals, men hvis du f.eks. har 2,2MBit SHDSL.. så kanskje det burde holde..

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Maskin kravet bestemmes av hvor mange samtidige spillere du ønsker å ha, samt om du ønsker å kjøre flere spill samtidelig. Skal du ha flere spill samtidelig, så bør (må) du ha flere cpu`er.

 

En battlefield server med 30+ spillere, bør ha minimum 2GHz cpu og 512MB ram. Dette burde holde hvis du kjører dedikert server versjon av spillet. Skal du kjøre 2 spill, så bør du ha dual 2Ghz og 1GB ram eller gjerne mer. En rask disk er heller ikke å forakte.

 

Antar at disse hardware kravene også burde holde for andre typer spill en Battlefield.

 

Har selv ingen erfaring med å "modde" en XP cpu for dual, men etter å ha lest litt rundt på forskjellig forum, så virker det som en god og fungerende løsning.

 

Jeg tror også at din NGT linje kan bli en flaskehals, men hvis du f.eks. har 2,2MBit SHDSL.. så kanskje det burde holde..

 

 

:thumbup:

Takker for svaret, men hvordan internettlinje burde jeg ha?

sitter her med kontrakt med NGTså jeg har tenkt til å fortsettemed å ha internetten derfra. vil sdsl charlie holde eller må jeg gå for delta? ser at delta er ganske dyrt så jeg lurer på hvor stor forskjell dette vil ha?

Lenke til kommentar
Takker for svaret, men hvordan internettlinje burde jeg ha?

sitter her med kontrakt med NGTså jeg har tenkt til å fortsettemed å ha internetten derfra. vil sdsl charlie holde eller må jeg gå for delta? ser at delta er ganske dyrt så jeg lurer på hvor stor forskjell dette vil ha?

Tror nesten du bare må "prøve og feile", hvis jeg husker riktig så er det gratis å oppgradere linja hos NGT. Selv om man har låst seg i en kontrakt i 1 eller 2 år.

 

Så prøv med dagens linja kapasitet og sjekk hvor mange spillere du kan ha, før de klager over heng/lagg..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...