Frekkas Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvordan kan jeg trimme min Corolla 1,3 DX 83 modell slik at den får over 200 HK? Kan jeg eventuelt sette inn turbo? Hva med effektanlegg? Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hmm dette er vel hva som kan kalles mission impossible. da må du nok ha i en annen motor. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 stort lystgass anlegg men om den stakkars 1.3 toyota motoren takler det er et annet spørsmål Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Profesjonelt bearbeida topp, gode turbogreinrøyr, datasprut, ladeluftkjøler, turbo, eksosanlegg og en person som kan litt meir enn deg om motor til å bygge det. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvis du kaster bort penger på en 1,3 liter så er du dum. Folk kommer til å le av deg. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvis du kaster bort penger på en 1,3 liter så er du dum. Folk kommer til å le av deg. Nei verre, han blir til spott og spe... har det vært en gammel sportsbil så hvorfor ikke -> tenker på Ford Cortina.... Lenke til kommentar
Riotguy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har sett en 80 (?) Datsun 1600ss med rundt 200hk! Den er ikke så forskjellig fra en Corolla. Motoren på Datsun'en var bygd av Hagavold Racing da.. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hallo. Dette er da langt fra umulig. Men det kommer til å koste langt mer enn det smaker.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 1.3l er vell litt i den minste laget for en turbo Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 1.3l er vell litt i den minste laget for en turbo Mazda RX7 har 2... Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Er jo ikke så gøy å trimme en så dau motor. Du får jo ikke noe bunndrag i den, det blir bare en hylende motor som drar fra 4000 og oppover... (men det kan jo være litt fet det også...) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Små turboer gir vel effekt nede i registeret. Så hvis du har en stor og en liten får du det du trenger Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor lenge vil en 83-modell 1,3 liters motor som har gått kanskje 200 000+ km tåle 200 hester da? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Her blomstrer det virkelig av peiling folkens. Du kan godt få den til å yte over 200hk, i kanskje 1minutt.. Hvis ikke må alt byttes. Selve blokken tåler det nok, men ingenting av det andre. I tillegg må clutch byttes, og du risikerer å ta livet av noen drivledd samtidig. Om kassa tåler det er også et spørsmål. Men dersom du skal ha mest mulig hk for en billigst mulig penge, kjøper du en brukt turbo, brukt ic, brukt oljekjøler og en haug med rør. Sveiser oljeretur på bunnpanna, sveiser om manifolden, sveiser trykktank på forgasseren, chimser på litt mere bensin og tut og kjør. Trenger ikke nødvendigvis koste mere enn 4-5000 men holdbarheten er det så som så med. Da presser du ytelsen opp mot 150-160hk ved 0.65bar ladetrykk (på en normal size turbo) Jeg har vært med på tilsvarende operasjoner på to biler. En BMW e30 325 og en Sierra 2l Dohc. Ingen av de holdt særlig lenge. Sierraen pga 1bar ladetrykk = hull i stempler Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Er kanskje litt pessimist her nå, men 150-160hk fra en 1,3liter på rundt 70+-hk originalt er jo ganske drastisk da. over 100% effektøkning. Bør vurdere litt tykkere toppakning for å få lavere komp. 0.65bar på en helt standard 1,3liter toyotamotor høres usundt ut. Dersom motoren har gått 200k km så er nok stempelringer og pakninger i slappeste laget til overladding. Ryker det blått fra bilen til vanlig er det ikke akkurat smart å peise på en turbo. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ez: Selvfølgelig er det usunt. Men skikkelig moro de minuttene det holder. Quote; Holdbarheten er det så som så med. På Sierraen vi satte turbo på, hadde "noen" glemt å justere wg'en, så turboen ladet 1bar ved full gass. Første prøveturen fikk vi hull i tre stempler.. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Bytt motor til 1,6 liter 16v 4AGE motor. Den tåler ca 200 hester uten og skifte innmat. Du kan jo se på denne siden her: fensport Lenke til kommentar
kadett Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Feil adresse på linken. Dette er rett link : fensport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå