Fiskebob Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Fjerne skrivebeskyttelsen Jeg har et problem her. Jeg har winXP Pro og bruker filsystemet NTFS. Problemet er at jeg ikke får fjernet skrivebeskyttelsen på hardisken og alle mappene. Jeg har krysset av, på at jeg har tilgang til alt, men allikevel går det ikke. Hver gang jeg krysser av skrivebeskyttelsen så kommer den på igjen med en gang. Hjelp, Hva kan jeg gjøre? Endret 5. mai 2004 av Fiskebob Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 på engelsk, men : http://support.microsoft.com/default.aspx?...1&Product=winxp http://support.microsoft.com/default.aspx?...1&Product=winxp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har du et faktisk problem med skrivebeskyttelse, eller er det bare et tilsynelatende problem? Sjekk denne: You Cannot View or Change the Read-Only or System Attribute of Folders "Unlike the Read-only attribute for a file, the Read-only attribute for a folder is typically ignored by Windows" Lenke til kommentar
Fiskebob Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Det er faktisk et stort problem når alle mapper man lager og som lagres på harddisken blir skrivebeskyttet. Jeg har i noen tilfeller laget feil mappe og skal slette den igjen og da går det ikke siden de er skrivebeskyttet. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hva er innstillingene under egenskaper - sikkerhet på mappene? Lenke til kommentar
Fiskebob Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Tillatelser for administratorer: Jeg har tillgang til alt, minus spsialtillatelse som ikke går ann å hukke av... Men jeg ser hvis man går inn på avansert så er et en del steder man kan hukke av ting, men er usikker på hva dette fører til. Kan disse tingene føre til at skrivebeskyttelsen blir fjernet???? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det er ventlig er jo "write" (skrive på norsk). Bare les på de tillatelsene under avansert. Navnet beskriver egentlig det du trenger å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå