zalo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Etter at jeg formaterte harddisken min så vil ikke PC'en boote opp uansett hvilke boot instillinger som endres i BIOS; boot rekkefølge osv. Det eneste som skjer er når Pc'en starter opp er at den søker på A:floppydisk og ber om SYSTEM DISK. Jeg har forøvrig to harddisker, den ene med XP installert og den andre som forhåpentligvis er formatert. Hva skal jeg gjøre for å få bootet fra harddiskene igjen? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 er det s-ata disker? har du ved et uhell formatert feil hdd kanskje? aktiver "boot other devise" i bios Lenke til kommentar
zalo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Nei, det løste desverre ikke problemet. Ja, jeg har S-ATA disker og jeg er 100% sikker på at jeg fomaterte den riktige hardisken. Problemet mitt ligger først og fremst i at Pc'en booter fra floppydisken og ikke HDD eller CD-rom selv om jeg endrer instillinger i BIOS. Kan det hjelpe å slette CMOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå