Gå til innhold

"Fart" Cry

lqpl

Anbefalte innlegg

Det er viktig å ha tunga rett i munnen her.

Som andre også har nevnt: Så lenge optimaliseringene ikke går negativt ut over bildekvaliteten, kommer jo dette oss brukere til gode. Hittil er det vel ikke bevist at bildekvaliteten blir dårligere når man endrer navnet på exe-filen i Far Cry, slik at driveroptimaliseringen ikke "kicker" inn.

PS: Svært så mange useriøse innlegg det var her forresten. Hold dere til topic folkens, og vær saklige!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må vel bare være posetivt At Nvidea hele tiden prøver å forbedre driverne,

så hvor juks kommer inn i bildet når det gjelder akkurat det skjønner jeg ikke.

Desuten gjelder ikke forbedringene bare i Farcry.

Version 61.11, this new driver features:

Around 5% boost in Aquamark

Around 5% boost in X2 performance

Around 5% boost in Tomb Raider: Angel of Darkness performance

Around 10% boost to Call of Duty performance

Over 20% improvement in Far Cry performance (fixed a z cull bug)

If you use these drivers then remember, consider them BETA thus you use them at your own risk !

Lenke til kommentar

Jeg mener drivere ideelt sett ikke bør inneholde optimaliseringer for enkelte spill, selv om det gir samme bildekvalitet.

Det er et svakhetstegn med den generelle ytelsen i driveren når man må

optimalisere spill for spill. Og suspekt blir det hvis man optimaliserer de mest

populære benchmark programmer og spill, siden dette vil gi et feil bilde av den

generelle ytelsen. Dessverre har Nvidia en historie som viser endel av dette.

Men jeg håper de fikser Fartcry på samme måte som ATI gjorde med Quake3.

lqpl

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

Det er vel litt snevert å tro at det er bare de spillene som blir

brukt i benchmark som nyter godt av disse forbedringen, men det er de som blir nevnt.

Regner med at spill bygd på samme "motor" også gjør det.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

Ja, huff, jeg skulle også ønske at mine grafikkort ikke gav meg mer ytelse i visse spill. Optimaliseringer er djevelen jeg vil ha drittytelse! :roll:

Altså, hvis det her viser seg at nVidia faktisk ikke har ofret noe for å få opp ytelsen er det da bare BRA er det ikke? De har vel funnet ut at en eller anenn funksjon de har kan fikse effekten av denne z cal buggen i Far Cry, men at den derimot fucker opp for andre spill. Så da har de løst det ved at featuren kun blir aktivert i akkurat spillet Far Cry. Og 20% ytelsesøkning er HEFTIG :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg synes mange diskusjoner her inne preges av uvitenhet, det er flere ting som skal jobbe sammen for at brukeren skal få en best mulig opplevelse, i en tråd sitter folk og roser NV for å være flinke til å komme med bedre drivere, i en annen tråd, så skal de samme folkene ha det til at NV lager dårlige kort siden de må lage "JUKSE" drivere?

Her er problemet.... NV lager hardware, som skal tegne dataord til skjermen som bilder. De blir hjulpet av CPU, RAM, og HK. Dette er hardware som jobber sammen, disse kommuniserer med brukeren gjennom et OS, dette ligger i bunnen under driverne, som igjen skal tolke det spillprogramereren har skrevet, og som spillet genererer. Dersom koden spillet består av ikke er 100% kompatibel med de instruksjonene hardware KAN tolke, kan det i mange tilfeller være enklere å legge inn en algoritme i driveren til skjermkortet, som fikser dette problemet, enn å gjøre dette i spillet. I tilegg må man ta hensyn til OS og øvrig hardware.

Hvis postbudet ditt får et brev til Deg Bang, Urtegata 1d, 1313 SÅLA. Dette brevet kommer en gang i måneden, med penger til en fattig student. Men Postman Pat vet at du bor i 1b, IKKE 1d, :nei: da har han to valg, han kan sende brevet tilbake til bestemor, som blir bekymret :cry: for om lille student Deg, har mat på bordet. :omg: Eller han kan tolke denne feilen, og putte den rett i din postkasse 12 ganger i året. Pat velger å putte posten i riktig kasse for å slippe å sende brevet norge rundt enda en gang. ER POSTMANN PAT KORRUPT???? :hmm:

Håper NOEN av dere skjønner hvor jeg vil, du skal ha dratt optimaliseringsprosessen så langt at det går utover andre applikasjoner/ytelse/kvalitet før JUKS er det første ordet som dukker opp i hodet, jeg husker blandt annet at mitt GF2mx400 gjorde under 1000 3d2001 marks, med de driverene som fulgte med på CD, og med de siste driverene kortet kjørte på hadde jeg over 2500. JEG var ikke lei meg av den grunn ( driver 12.xx - 4x.xx)

Ha en fortsatt lykkelig dag! ;)

Lenke til kommentar
jeg husker blandt annet at mitt GF2mx400 gjorde under 1000 3d2001 marks, med de driverene som fulgte med på CD, og med de siste driverene kortet kjørte på hadde jeg over 2500. JEG var ikke lei meg av den grunn ( driver 12.xx - 4x.xx)

Enig i det du sier, bortsett fra akkurat det med 3dmark. Problemet med det er at mange legger vekt på akkurat det programmet, også meg selv til en viss grad. Derfor kan man anta at folk mener at et kort som får mange 3dmark's, er raskere (og i allmennhet bedre) enn et kort som får færre 3dmarks.

Tidligere en gang så kom det drivere fra nVidia som kun økte scoren i 3dmark. Ingen endring i noen andre spill, hverken pluss eller minus. Gagner dette forbrukeren? Tja, man har litt mer å skryte med, men... Det var ikke derfor nVidia lagde driverne. Det var for at korta deres skulle virke bedre i tester som brukte 3dmark, og som med stor sannsynlighet ville føre til bedre salg. Er dette moralsk riktig eller ikke? Det er som når man skal selge bruktbil, så slenger man på en malingsklatt for at ikke rusten skal synes. Slik blir produktet man selger mer attraktivt, uten at det har blitt noe bedre.

Lenke til kommentar

Venter bare på at Nvidia skal håndplukke gpu-chipper til et hundretalls 'superutgaver' av det siste kortet sitt for å liksom fremstå som vinneren jeg.

Det prøvde de jo på sist - problemet var jo at det bare ble laget noen hundre slike kort for vanlig salg - nærmest for syns skyld, og at de dermed i praksis ikke var tilgjengelige for de som ville ha dem...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men forutsetter på en måte at det har skjedd litt mer enn bare det som gagner 3dmark2001 på vegen fra driververson 12.xx til 41.xx. Jeg baserer naturligvis ikke alle mine utsagn på disse resultatene, jeg spiller jo litt innimellom all benchmarkingen også. Og spill som var tilnermet uspillbare den første uken, gikk fint nærmere pensjonsalder. Men jeg vil igjen poengtere, at en driveroppdatering ikke er juks dersom den ikke går ut over andre applikasjoner/kvaliteter. Dersom det er en spesifikk "feil" i farcry, som driveren kan bedre, så tar jeg i mot. Alt annet blir på en måte som å si at symantec lager dårlige antivirusprogrammer fordi det må oppdateres hele tiden.

Når det er sagt, så vil jeg naturligvis si det er juks hvis jeg får høyere score i 3dmark fordi en tung shaderalgoritme blir endret eller utelatt. Som sagt, bedringer er forbedringer, går det utover kvalitet eller andre applikasjoner er det juks.

Lenke til kommentar
Robin B Skrevet: 05/05/2004 : 17:52 

Med Beta drivere.

117597 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Corruption when trying to take a screenshot with AA enabled in Far Cry.

117561 [TWIMTBP]NV38/40,WinXP: Corruption of some weapons in Far Cry.

117474 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Fog broke in Far Cry.

113476 [TWIMTBP]NV38/40-WinXP: Lighting/shadow problem in FarCry.

117575 [TWIMTBP] NV40/38: Banding visible from wall in FarCry. 

dette står tidligere i DENNE posten. Er ikke dette inromasjon nok?

hva angår de ferdige driverne er en helt annen sak. har troen på at de ikke vil trekke ned på kvaliteten.......

Lenke til kommentar
Robin B Skrevet: 05/05/2004 : 17:52  

Med Beta drivere.

117597 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Corruption when trying to take a screenshot with AA enabled in Far Cry.

117561 [TWIMTBP]NV38/40,WinXP: Corruption of some weapons in Far Cry.

117474 [TWIMTBP]NV40,WinXP: Fog broke in Far Cry.

113476 [TWIMTBP]NV38/40-WinXP: Lighting/shadow problem in FarCry.

117575 [TWIMTBP] NV40/38: Banding visible from wall in FarCry. 

dette står tidligere i DENNE posten. Er ikke dette inromasjon nok?

hva angår de ferdige driverne er en helt annen sak. har troen på at de ikke vil trekke ned på kvaliteten.......

Det er jo beta-drivere, hvorfor er det spesielt overraskende? Regnet med at folk snakket om problemer (evt potensielle problemer), i final release drivere, hvorfor skal man hisse seg opp over en beta?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...