Gaston Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nå er våren i anmarsj, og med den kommer varmen. Deilig for noen, men ikke så deilig for maskinene våre. Allerede nå har jeg +/-65c ved full load. Kabinettet, et Lian Li med 2 80mm vifter som suger luft inn i bunn fremme. En 80mm som blåser ut luft oppe bak. En 80mm som blåser luft ut i toppen (har brukt dremel'n her). En 120mm vifte i strømforsyningen som henter direkte fra kabinettet og blåser ut (Fortron/Source). På cpu'n (en Prescott 3Ghz 90nm) har jeg prøvd med Boxed vifte, men då ligger jeg idle på 55c, i spill gikk den lett opp i nesten 70c. Byttet vifte til en Coolermaster AERO 4 lite aluminium som jeg hadde liggende og smørte på med litt AC3. Tempen gikk da ned til 49c idle og +/- 65 ved maks load. Som dere skjønner så vil dette etter all sannsynlighet bli for varmt nå sommer kommer for fult. Romtemp vil da stige til noen og tyve grader, kontra de 20 som er nå. Hvilke løsninger har jeg med tanke kun på luftkjøling? Hvilke vifteløsning er bedre enn den jeg allerede har? Selv har jeg tenkt på to stykker. Den ene er en MIST Frostbite, den andre er Cooloermaster AERO 4 Pure Copper. Har noen andre og eventuelt bedre løsninger - kun luftkjøling. Av relevant info kan jeg si at jeg også skal ha meg et Radeon x800 når det kommer. Av andre PCI kort er dety kun et Soundblaster AUdigy kort. Hovedkortet er et ABIT IC7-G med 2x512Mb Geil Golden Dragon. Maskinen skal ikke overklokkes, derfor postet jeg den her. Takk for at du tok deg tid til å lese denne lange posten. des,OUT! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 denne blokka http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2686 + denne vifta (valgte den pga "bare 28db", men du kan jo sette på en enda raskere for bedre kjøling, det er dine ører ) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2686 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 disse så bra ut da men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå