Aleksander_den_store Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg skal bygge ny pc og har funnet ut at den tilsammen har 6 vifter... kabinettet er Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW så, har jeg nok kontakter til alle viftene? har også en stk. harddisk og en cd brenner som skal ha strøm... Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 kommer ann på om viftene stres med 3 eller 4 pins kontaketer der.. ei vifte styring er en fin ting hvis du skal ha så mange vifter!!! men du kan kjøpe et par slip kabler hvis du ikke får nok kontakter. men du har ikke tenkt på støyen fra maskina de?? Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) skal ha 4 EKL kabinettvifter på 23 dB, så en EKL 92 mm (med styring) CPU vifte og en til skjermkortet(zalman opplegg) jeg vet ikke hvilke kontakter de bruker... kommer det til å bråke infernalsk?? Endret 5. mai 2004 av Aleksander_den_store Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) du kommer til og høre den godt ja.. jeg har selv 6 kabinet vifter i maskne mi alle styres med en viftestyring, så jeg slipper og bruke opp alle 4 pins kontaktene.. Endret 5. mai 2004 av XzErOx Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Da tenker jeg at jeg kjøper en slik i tilelegg: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, vifte styring kan nok være lurt. Den er koblet til en molex kontekt fra strøm forsyneren. Det er den samme kontakten som cd rom og hardisk bruker. Går du tom for kontakter kan du bare kjøpe en splitter hos micrplex. PS. hva skal du med så mange vifter, er det ikke bedre å kjøpe vannkjøling? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 *host* lodde sammen kablene i paralell */host* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå