Gå til innhold

Hva er feil med prosessoren min?

Anbefalte innlegg

Jeg har Pentium-prosessor, for en stund siden skiftet jg kabinett og hovedkrot. Når jeg så skulle slå på maskinen ville den ikke starte. Det kom bare en høy pipelyd og ingen reaskjon. Kan det vere noe galt med prosessoren??

Jeg lånte det gamle hovedkortet og prosessoren til en kammerat, det var AMD. Da jeg prøvde med den starta maskina, men den ville ikke slå seg helt på, det stod at den ene harddisken ikke var "atapi compatible". Hva er i veien med maskinen min???? Kjempefint om noen kunne kommet med råd om hva jeg skal gjøre!! :w00t::w00t::w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: Det er ikke nødvendigvis CPU-en det er noe galt med. Jeg regner med at du har sjekka HK-et for feil? Forutenom det, kan det hande du har feil type RAM, noe som kan påvirke oppstarten...har hatt det problemet tidlgere...når det gjelder det AMD-oppsettet ditt, har jeg dessverre ikke noen idê om hva som kan være årsaken annet enn at Dell-HDD-en kanskje er noe sær (som resten av Dell-delene forøvrig) og bare vil virke sammen med originalt HK?

bare rett meg noen dersom jeg tar feil.

Lenke til kommentar

for meg kan det høres ut som du har "jordet" hk der det ikke skal være jordet

Mange som gjerne setter inn ein spacer for mye (festene du skrur hk fast i)

Har gjort akurat samme tabben selv og fikk nøyaktig samme resultat som deg der.

Da var det en spacer for mye som jordet HK til Kabinettet.

er du heeeeeeeeelt sikker på at det ikke er årsaken vil eg anbefale deg å legge alt på benken, koble det opp, kun det mest nødvendige og uten kabinettet,.

start opp og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

For 800mhz P4 skal man jo ha ddr400 minne .

http://www.abit-usa.com/products/mb/kbase....el=3&faq_id=205

Does ABIT BH7 support Intel P4 800 MHz FSB processors? I couldn't make P4 2.4C CPU booting up on BH7 board.

BH7 features Intel 845PE chipset and officially supports 400 and 533 MHz FSB P4 processors; nevertheless, 800 MHz FSB P4 2.4C is not officially supported. For over clocking usage, you could try manually slowing down the memory timings rather than "By SPD". Even the DDR400 and DDR435 memory modules are qualified at specified SPD timings but it's still too critical for Intel 845PE chipset because of over clocking too much. Sometimes slowing down the timings will help but ABIT doesn't guarantee such kind of over clocking usage.

....

Lenke til kommentar
For 800mhz P4 skal man jo ha ddr400 minne .

http://www.abit-usa.com/products/mb/kbase....el=3&faq_id=205

Does ABIT BH7 support Intel P4 800 MHz FSB processors? I couldn't make P4 2.4C CPU booting up on BH7 board.

BH7 features Intel 845PE chipset and officially supports 400 and 533 MHz FSB P4 processors; nevertheless, 800 MHz FSB P4 2.4C is not officially supported. For over clocking usage, you could try manually slowing down the memory timings rather than "By SPD". Even the DDR400 and DDR435 memory modules are qualified at specified SPD timings but it's still too critical for Intel 845PE chipset because of over clocking too much. Sometimes slowing down the timings will help but ABIT doesn't guarantee such kind of over clocking usage.

....

Ja, ser det, men jeg kjenner "Nicky" personlig og jeg kjenner også en annen som har akkurat det samme oppsettet...de kjøpte hver sin Dell maskin på likt omtrent...så det er nok ikke det som er feilen... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...