Gå til innhold

Kontrasept websiden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men er det virkelig nødvendig å lære seg css, når jeg bare trenger forside .html fila, og setter innholdet i php? Da forsvinner jo problemet med at tablesene og alt må lastes på nytt hele tiden, og det blir raskere. Og enklere å oppdatere.

Lenke til kommentar
men er det virkelig nødvendig å lære seg css, når jeg bare trenger forside .html fila, og setter innholdet i php? Da forsvinner jo problemet med at tablesene og alt må lastes på nytt hele tiden, og det blir raskere. Og enklere å oppdatere.

Vel, jeg vil anbefale deg å lære deg CSS.. Alt blir lettere, og mye mer oversiktlig. Dessuten er det noe ikke noe negativt å kunne CSS.. Nødvendig er det vel kanskje ikke, men det er positivt. Å bruke tabeller til å lage sider er noe man skal unngå, og det beste alternativet er DIVs og CSS..

Jeg vil si at du bør lære deg det..

Lenke til kommentar

1. Det er forskjell på å bare lære seg CSS og å designe med DIV's og CSS...

(man kan bruke CSS på table-basert design og... )

2. Tror kanskje du har misforstått bruken av PHP litt... eller?

Siden er jo nødt til å laste siden på nytt hver gang du laster annet innhold ved hjelp av PHP, og da også laste alle tables-ene også på nytt...

3. Jeg likte logoen og fonten på overskriften veldig godt..

4. Synes utformingen blir veldig minimal.. for minimal..

5. at headeren og menyen er i flash var et stort minus.. vel kan det bli bra, men den menyen bare irriterte meg.. hehe.. :p

Kanskje prøve å få så det feltet som følger etter musepekeren bare følger etter når man holder musa over menyen, og ellers holder seg over den delen av menyen som siden er på ?

6. Har de siste dagene, og egentlig ukene, jobba med en webshop som absolutt skulle være i tables.. og det er utrolig tungvint å finne frem i (når man skal legge inn serverside kode), og man bruker mye unødvendig tid på ting..

(Ikke min table-kode, og da kanskje enda verre, men..)

Vil derfor anbefale deg å ta en nærmere titt på DIV-basert layout... :thumbup:

Og det er egentlig bare en liten bonus.. det med ryddigere og mere oversiktlig kode.. ;)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

1. Mulig.

2. Også mulig. Men det gjør ihvertfall ting enklere.

3. Fint

4. For? Det enkleste er ofte det beste, men I'll take it into consideration.

5. jobber med menyen ja...

6. så fint da.

Men har oppdatert litt forskjellig.

Og lagt til en alternativ meny til evt. browsere uten flash... ok?

Endret av Decline
Lenke til kommentar

w0w... så tilfeldighvis på sia di decline.gfxvision.net.... Den var neat! Spesielt pga logoen og abstract 3D-bitene.. Det enkle, men likevel avanserte.. :thumbs:

Noe abstract web-relatert mener jeg kunne gitt et ekstra "blow your mind" inntrykk på sia.. (den vi prater om i tråden..) så klart, minimalistisk og i like "lette" farger farger som på sia di..

btw.. punkt 6. var ment som "live" eksempel på/erfaring med at table-kode kan bli lett uoversiktlig og et h*** å finne fram i... (og grunnlag for min anbefaling under.. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...