Aleksander_den_store Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg skal kjøpe ny PC, og lurer på om det kan bli problemer hvis jeg har et nettverk der en PC har home edition og en annen har professional? eller går det 100 % fint? Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det skal ikke ha noen ting og si! Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) I teorien er det som Kronztad sier; Det går helt fint. Søker du litt i forumet derimot så er det noen som har hatt problemer. Om problemet utelukkende er fordi at den ene er Home og den andre er pro er ikke bevist. Endret 5. mai 2004 av ob1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Så lenge de er i samme arbeidsgruppe/workgroup så burde det går greit. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Skal egentlig ikke ha noe å si, men da jeg hadde home en gang i tiden hadde jeg problemer med nettverket noen ganger, men ellers er det ikke forskjell på systemene.. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det kan være lurt og sette maskinene i samme arbeidsgruppe! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Så lenge de er i samme arbeidsgruppe/workgroup så burde det går greit. Som sagt før, dette blir vi to om. Har opplevd problemer med dette opp og ned i mente, samt opphøyd i annen i parantes. Men det gidder vi ikke ta her. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hvis jeg har et nettverk der en PC har home edition og en annen har professional Ordet nettverk henvender meg ikke akkurat til workgroupene, men til nettverket generelt. Er det overføring av filer o.l. via Windows sitt nettverk du snakker om ? Lenke til kommentar
JA Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det har ikke noe å si om det er XP Pro eller Home edition. Forskjeller er at Pro kan logge seg på et domene og bruke en innebygd brannmur. Skaper ikke brannmuren problemer så er det bare å koble seg opp mot hverandre med Pro og Home edition. Å ha samme bruker på begge maskinene satt med samme passord vil gjøre ting lettere. Er maskinene i samme workgroup vil de i tillegg lettere kunne finne hverandre, men det er ingen forutsetning for å få kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå