Gå til innhold

Sceneleken

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hard-Boiled

En eldre mann står på en platting ved et svømmebasseng, en tykk mann kommer bort til ham for å be ham forlate stedet. Den eldre mannen slår ned tjukken og lemper ham utfor plattingen (det er langt ned) før han går sin vei

Lenke til kommentar

Hm, det var jo The Limey. jeg får prøve å gjøre det enklere. Hvis jeg klarer...

En mann går inn på en nesten tom togstasjon. Han ser seg rundt og åpner deretter en oppbevaringsboks og tar ut en stresskoffert. Når han snur seg rundt står han plutselig ansikt til ansikt med tre sivilsnut og en lang rekke uniformert snut.

Lenke til kommentar
høres nesten ut som en monty python ting, men jeg tror ikke det er det

Langt dypere.

Edit: Film altså.

Hey hvilken film var det? lurer... fælt... :ermm:

Det var Eraserhead. Lynch sin langfilmdebut fra 1977. Den er kanskje litt sær; eller surrealistisk, men jeg likte den veldig godt (men jeg liker vel stort sett alt som bruker surrealisme på en fin måte). Det er vel en god del som mener det også er hans beste.

Jeg vet ikke hvorfor, altså, for jeg har bare sett filmen en gang, og det var vel for et år siden, men jeg fant den lille sekvensen der en gammel dame blir servert en gedigen salatbolle fantastisk morsom og minneverdig, så jeg valgte den i en tro på at andre også gjorde det. :)

Men nå glemmer jeg jo at jeg har skrevet anmeldelse på tusen ord...

http://www.audiovisuelt.no/art.php?artikkelid=6494

Lenke til kommentar

Eraserhead har jeg sett et par ganger, men dama med salatbollen husker jeg ikke....

Siden ingen har tatt oppgaven kan jeg jo avsløre at det var Driver. Med tanke på alle bilfilmtrådene her hadde jeg trodd den var ganske grei. :cry:

Noen som har lyst til å ta over ?

Lenke til kommentar

var denne leken forvansklig, siden man ikke bare kan søke på et quote.

svaret var uansett Road to perdition

prøver med en ny en da:

--------------------

en verditransport blir på kjørt av en stor trailer, noen ranere fester en spreng ladning på døra til bilen og sprenger den opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...