Gå til innhold

modifisere en scart -> svideo kabel

JKJK

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 20m lang scart-svideo kabel (m/audio).

Denne skal brukes til å sende signalet FRA scart uttaket på paraboltuneren og INN på et TV kort m/mpeg2 encoding i hardware.

Problemet er at ledningen er laget for å overføre signalet "andre veien" ... altså FRA SVHS til SCART.

Er det mye med å lodde om på dette, slik at kabelen sender signalet riktig vei? Finner ikke noe skjema over SCART kontakter, så jeg hadde trengt litt veiledning.

Var ikke helt sikker på hvor denne posten skulle postes.. hadde også passet under elektronikk eller lyd og bilde, men siden signalet skal inn på et TV-kort, tok jeg en råsjans. Slap meg hvis jeg bomma. :blush:

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

les igjen:

ledningene INNI scartpluggen skal kobles om slik at signalene sendes UT fra paraboltuneren og INN på pc'n via SVHS (dette gjelder lyden også).

Har en vanlig overgangsplugg fra scart til Shvs/composide/audio der det er en bryter man kan switche mellom inn og ut, så, jadet går ann.

Lenke til kommentar
Hvis du ser på linken til hårek, så står det jo der...

Du må bytte følgende ledninger:

Fra pinne 1 til pinne 2

Fra pinne 3 til pinne 6

Fra pinne 19 til pinne 20

Fra pinne 17 til pinne 18

jau! men skal jeg se etter RGB connection diagramet eller S-video connection diagramet? tipper svideo?

Lenke til kommentar
jau! men skal jeg se etter RGB connection diagramet eller S-video connection diagramet? tipper svideo?
Ja takk, begge deler.
Hvis du ser etter, vil du se at det er de samme pinnene som er byttet på de to alternativene. Men når du åpner scartpluggen vil du se at pinnene 7, 5, 11, 16 og 14 ikke er koblet fordi kabelen går til en s-videoplugg.

Tenk deg om; Du har en s-videokabel som du skal koble i en scartplugg. Da er det vel mest logisk å bruke koblingsskjema for s-video.... :roll:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...