Gå til innhold

IDE kontakter på Abit BX 133 RAID, trenger noen svar hvis no

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til anskaffelse av runde 80 leders IDE ATA 100 kabler til hovedkortets IDE kontakter, men der ble jeg snytt. Kablene passer ikke i Primær og Sekundær kontaktene på kortet, da disse har en (1!) pinne ekstra. De runde kablene passer rett og slett ikke. Et brukbart bilde av kortet finnes her: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/bx133/

Takker på forhånd for alle bidrag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Two channels of bus master IDE ports supporting up to four Ultra DMA 33/66/100 (up to 4 HDD devices)

2. Two channels of bus master IDE ports supporting up to four Ultra DMA 33 devices (up to 4 HDD devices)

Ser ut som om de passer i to av kontaktene, skummel hjemmeside du har?

Lenke til kommentar

He,he det er flere som har lurt på hjemmesiden, og epostadressen min. Bare humor alt sammen.

Fortsatt blir jeg ikke klok på disse kontaktene. Der hvor kablene passer er beregnet på RAID diskene. Kanskje det er en mulightet for at man kan definere hvilke kontakter man vil bruke.

Mottar fortsatt flere forslag takk!

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-06 18:04, Veslemøy skrev:

He,he det er flere som har lurt på hjemmesiden, og epostadressen min. Bare humor alt sammen.

Fortsatt blir jeg ikke klok på disse kontaktene. Der hvor kablene passer er beregnet på RAID diskene. Kanskje det er en mulightet for at man kan definere hvilke kontakter man vil bruke.

Mottar fortsatt flere forslag takk!

Du må bruke 40 pins runde kabler,80 pins kablene kan bare brukes på raid kontoleren,Har hatt kortet selv
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 18:21, Kjetil Lura skrev:

Du må bruke 40 pins runde kabler,80 pins kablene kan bare brukes på raid kontoleren,Har hatt kortet selv

Takk skal du ha.

Der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har lurt på. Har allerede 80 leders IDE kabler, så da får man skifte hovedkort og CPU. Kortet begynner å dra litt på årene, så da er vel tiden inne.

Jeg vet det finnes mange meninger om HK`er, men hva er det mest fornuftigste kjøpet hvis man satser på en P4 1,8 NW? Hva jeg kunne tenke meg å betale? Et sted mellom kr. 1200 og 1500.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 18:42, Veslemøy skrev:

Quote:

On 2002-04-06 18:21, Kjetil Lura skrev:

Takk skal du ha.

Der fikk jeg bekreftet det jeg lenge har lurt på. Har allerede 80 leders IDE kabler, så da får man skifte hovedkort og CPU. Kortet begynner å dra litt på årene, så da er vel tiden inne.

Jeg vet det finnes mange meninger om HK`er, men hva er det mest fornuftigste kjøpet hvis man satser på en P4 1,8 NW? Hva jeg kunne tenke meg å betale? Et sted mellom kr. 1200 og 1500.

jeg ville valgt abit BD7, Koster 1660 på komplett.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...