Gå til innhold

Ram, hvilket er best i forhild til pris?

Anbefalte innlegg

Har en AMD Barton 2500XP+ som jeg skal klokke til 3200XP+, men rammen jeg har er veldig dårlig (noname). Hadde lite penger når jeg kjøpte pcen og rammen var noe av det jeg kunne spare inn på:)

Må vel ha minst PC3200 eller 400.

Men er det smart å slå til nå?

Er det dyrt nå?

Hvilket merke er best (pris/ytelse)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk.. Har rundt 1500 kr å bruke på minne men trenger bare 512 i og med at jeg har 512 fra før ;)

Også er det ikke sikkert jeg skal ha ny ram allikevel siden pcen var ikke så ille i dag.

Men vis det blir ny/mer likevel tror jeg at jeg går for Corsair 512 mb pc3500.

Er det et bra kjøp?

Vil helst bare ha en brikke, men de kingston brikkene så fine ut de og, men hva tror dere er best (erfaringer?, tester)

EDIT : Er denne bra eller? http://mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=322&g...61&l=2&lantall=

Endret av DaRe_deVIl
Lenke til kommentar

Jeg sjønner meg ikke på dere ass. :hmm: . å annbefale de møkkarammene til han der er jo som og pisse i motvind da.. TWINMOS!!!????? HAHAHAHA.. ikke drit dere ut,, hør her: skal du ha corsair (som har den hittil beste rammen til spilling så er dette rammen for deg,, har maken 512 meg og cl på 2. har ram selv den og er drtfornøyd... i følge MANGE tester er den det raskeste rammen til spilligng:Komplett

hvorfor skulle man bruke opp 2 plasser til en 512 meg brikke? der bør dere ha gode grunner ass.. ivertfall hviss den er dyrere enn den jeg viser dere Bortkasta spør du meg .. nei hold deg til corsair du, volten på min går fint og stille mye på så ovrklokking er ikke noe problem .orginalter den på 2,6 volt men 3,3 går så det koster,, fikk ikke mere volt ut av det møkkahovedkortet. PS: skal du ha brukt skal jeg selge min.. så bare mail meg..lol :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg sjønner meg ikke på dere ass. :hmm: . å annbefale de møkkarammene til han der er jo som og pisse i motvind da.. TWINMOS!!!????? HAHAHAHA.. ikke drit dere ut,, hør her: skal du ha corsair (som har den hittil beste rammen til spilling så er dette rammen for deg,, har maken 512 meg og cl på 2. har ram selv den og er drtfornøyd... i følge MANGE tester er den det raskeste rammen til spilligng:Komplett

hvorfor skulle man bruke opp 2 plasser til en 512 meg brikke? der bør dere ha gode grunner ass.. ivertfall hviss den er dyrere enn den jeg viser dere Bortkasta spør du meg .. nei hold deg til corsair du, volten på min går fint og stille mye på så ovrklokking er ikke noe problem .orginalter den på 2,6 volt men 3,3 går så det koster,, fikk ikke mere volt ut av det møkkahovedkortet. PS: skal du ha brukt skal jeg selge min.. så bare mail meg..lol :thumbup:

HaHa, ville bare nevne at jeg har testet 5-6 512mb twinmos pc3200 med og uten winbond og dem alle klarer over 235-240mhz uten problem på 2.7-2.8v. Faktisk så er funker dem javli bra til den prisen man får dem for med tanke på at de gode Corsair minne som er egnet til P4 OC koster som regel 70%+ mer enn twinmos brikkene. Mye penger dette er snakk om :yes:

Jeg ville bare nevne at du kan fult mulig klokke cpu-en til 3200+ selv om rammen er 333mhz feks. Som på den ene pc-en som jeg bruker er på 13x166 stabilt med 1.85vcore 1.6v chipset. fungerer også som 11x200(1.9vcore) eller 9.5x220(1.9vcore) men da blir minne brikkene javli varme sidn jeg har på pc-en oppe 24/7 så er jeg nødt til å holde dem kjølig.

Lenke til kommentar

Bare sier meg enig med XiFF her. Så lenge pris er viktig så gir TwinMOS minne bra ytelse for lite penger! De brikkene jeg har prøvd har også klokket til ca. 235-240.

Og at Corsair har den "beste rammen til spilling" er det mest tendensiøse jeg har hørt i dag iallefall!

timtowtdi

Lenke til kommentar
Jeg sjønner meg ikke på dere ass. :hmm: . å annbefale de møkkarammene til han der er jo som og pisse i motvind da.. TWINMOS!!!????? HAHAHAHA.. ikke drit dere ut,, hør her: skal du ha corsair (som har den hittil beste rammen til spilling så er dette rammen for deg,, har maken 512 meg  og cl på 2. har ram selv den  og er drtfornøyd... i følge MANGE tester er den det raskeste rammen  til spilligng:Komplett

hvorfor skulle man bruke opp 2 plasser til en 512 meg brikke? der bør dere ha gode grunner ass.. ivertfall hviss den er dyrere enn den jeg viser dere  Bortkasta spør du meg .. nei hold deg til corsair du, volten på min går fint og stille mye på så ovrklokking er ikke noe problem .orginalter den på 2,6 volt men 3,3 går så det koster,, fikk ikke mere volt ut av det møkkahovedkortet.            PS: skal du ha brukt skal jeg selge min.. så bare mail meg..lol :thumbup:

HaHa, ville bare nevne at jeg har testet 5-6 512mb twinmos pc3200 med og uten winbond og dem alle klarer over 235-240mhz uten problem på 2.7-2.8v. Faktisk så er funker dem javli bra til den prisen man får dem for med tanke på at de gode Corsair minne som er egnet til P4 OC koster som regel 70%+ mer enn twinmos brikkene. Mye penger dette er snakk om :yes:

Jeg ville bare nevne at du kan fult mulig klokke cpu-en til 3200+ selv om rammen er 333mhz feks. Som på den ene pc-en som jeg bruker er på 13x166 stabilt med 1.85vcore 1.6v chipset. fungerer også som 11x200(1.9vcore) eller 9.5x220(1.9vcore) men da blir minne brikkene javli varme sidn jeg har på pc-en oppe 24/7 så er jeg nødt til å holde dem kjølig.

Det er jeg fullt klar over men jeg har møkkaram. Noname pc2700. Må sette ned timingsene veldig, så da er pcen bedre uten overklokka cpu ;)

Også til du som lurte har jeg noname pc2700 512 mb cl 2.5

Lenke til kommentar

corsair er bra ram, ingen tvil om det, men det er dyr ram

uansett hvem av merkene du velger av forslaga her, så bør du vurdere å ha med cl2 og pc3500, da har du en del å gå på rammessig

og når det gjelder overklokking av xp2500+ til xp3200+, så er det kun 200*11 som er den helt korrekte innstillingen

men hvis du kjører høyere fsb, får du bedre ytelse, og hvis du kjører høyere MP så får du dårligere ytelse

høyere fsb er alltid best, dersom rammen tåler det da

edit: hvis du kjøper en dual pakke på en gb totalt så er du sikra en god stund, da kan du pelle ut den crapy noname brikka di og få mye bedre ytelse

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

TwinMOS er dårlig? Se om Corsair-brikka di greier dette.

http://privat.bluezone.no/forman/images/sandra280.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...