Pierre Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har ett problem med phpMyAdmin å MySQL. Har installert mysql-4.0.18 å phpMyAdmin-2.5.5 å php-4.3.6 har å har en webserver med php støtte installert men jeg får ikke phpMyAdmin til å fungere. Får meldingen Wrong username/password. Access denied. når jeg prøver å logge meg inn. Har skrudd på http auth å prøvd med både localhost å ipen i config.inc.php, har også prøvd med config auth men de går ikke heller. Å jeg er 100% sikker på att jeg skriver rett passord å brukernavn. har sjekka de 1000 ganger i WinMySQLAdmin att user å password i my.ini stemmer overens med alt de andre. Ellers vist jeg bare skriver brukernavn å logger inn så får jeg opp test basen og jeg får lagt inn diverse der. Men vist jeg trykker på log out knappen i phpmyadmin så får jeg ikke logga ut uten passor:) noe rart her. Noen som har erfaringer eller expertise til å hjelpe meg? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 prøv med root som bruker uten passord du er sikker på at mysql kjører? hvilket os bruker du? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 jeg hadde problemer med php og mysql en gang, sjekk php.ini fila di og let etter denne: extension=mysql.so dersom den ikke er der så skriver du den inn helt på slutten av php.ini jeg bruker debian php.ini er default i etc/php4/apache/php.ini skriv også "mysqladmin status" og sjekk om mysql er oppe og går, dersom den ikke er det skriver du bare mysqld så starter den. Lenke til kommentar
Pierre Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg kjører WinXp, prøvde me linux men da kom jeg enda kortere. Tror jeg hadde glemt å innstalert php støtte til webservern. MySQL er oppe å går ja. Gidder ikke rote mer me de i dag. Skal sjekke resten i morgen. Takk for hjelpa i vertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå