wildjam Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvordan kan jeg få chat boksen til å hele tiden scrolle seg ned på bunnen av boksen hver gang det kommer ny text inn...? (jekla stress å skrolle selv hele tiden... er det mulig å sette fokus i bunnen av textboksen hver gang noe nytt blir satt inn??) Private Sub cmdSend_Click() ' send the data thats in the text box and ' clear it to prepare for the next chat message If Not txtChat.Text = Empty Then Winsock.SendData "chattext" & Time & " " & nick.Text & " " & txtChat.Text DoEvents txtChat.Text = "" End If End Sub Bare for å si ifra... det står "chattext" i begynnelsen, fordi: If Mid$(strData, 1, 8) = "chattext" Then ' chat text kommer inn txtmain.Text = txtmain.Text & vbCrLf & Mid$(strData, 9, Len(strData)) End If -William- Lenke til kommentar
wildjam Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 aaaa-aaaa!! enda en ting! ' ny bruker får tilbake "nicklist" & "sittnick" & "andresnick" If Mid$(strData, 1, 8) = "nicklist" Then Dim nicklen As Integer 'antall bokstaver nicket er på. nicklen = 9 + Len(nick.Text) 'nicklist" er 9 bokstaver + lengde pA mitt nick. If Mid$(strData, 9, Len(nick.Text)) = "nick.text" Then nicknames.List(nicknames.ListCount) = Mid$(strData, nicklen, Len(strData)) 'legg til i nicklista fra, "strdata" fra bokstav nr. "nicklen" til slutten av string. End If End If hvorfor funker ikke dette..??? (den skal jo legge til william i nicklista endaengang, siden den får tilbake dette i en string: nicklistwilliamwilliam (eller?) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Får å få markøren dit vi vil bruker vi SelStart. Og selstart skal være den siste bokstaven. Da teller vi bare enkelt hvor mange tegn som er i teksten og det blir selstart: txtmain.SelStart = Len(txtmain.text) Endret 5. mai 2004 av Jonas Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) for å få en tekstboks til å "autoscrolle" (uansett om det er en TB eller RTB) : textbox.selstart = len(textbox.text) jeg klarer ikke å oppfatte det andre spørsmålet ditt desverre, prøv å omformuler uten å paste inn så mye kode, eller helst skriv en pseudokode over det du skal gjøre (dvs en norsk "oppskrift" over det du vil skal skje). EDIT : for sein Endret 5. mai 2004 av dga01 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Btw, jeg ser du skriver gåseøyne rundt variabler. Det skal man ikke gjøre. Som f eks her: "nick.text" Det skal være sånn: nick.text Her er et eksempel på det med variabler: Private Sub Form_Load() Dim tekst tekst = "Hallo på do" MsgBox tekst End Sub Endret 5. mai 2004 av Jonas Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 og la meg få lov til å minne om denne : Formatering av kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå