Gå til innhold

PC til internett kafè/spill??

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-06 20:34, Baltazar skrev:

Det hadde jo sett flott ut hvis noen tok stikkprøver for å se om folk virkelig har lisens til alt de har.....

Skal vel ikke mye til før en forbannet kunde rapporterer det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-06 20:06, STURM skrev:

Hva med software f.eks, andre kafèer kjøper vel neppe software til alle maskinene? det er vel noen spesial avtaler å gå inn på.

Jo, dem kjøper nok software skal du se. Du kan alltids se om du greier å få til avtaler med noen som Akers, men for all del ikke prøv deg med piratkopier.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 21:09, umy skrev:

så en liten inretning, så en test på hw/ok.no

trur jeg

et lite kort som gjennopprettet PC-en helt

samme f. hva du gjorde!

noe å tenke på for en med mange public pc'r?

Har et kort på skolen som heter moonscape eller no sånt, kanke gjøre en dritt med maskinene! Veldig pratisk for dataansvarlig..

Men ang. prosessor tror jeg at jeg hadde gått for en celeron prosessor istedet for xp, du trenger jo egentlig ikke xp + at celeron er mye billigere..

Lenke til kommentar

Tror du må tenke deg om litt du mr.a.

En Internett-cafe er ett "offentlig" sted hvor folk kommer og går.

Som privatperson kan du være 99% sikker på at du ikke blir tatt for besittelse av warez, sålenge du ikke blir tatt for noe annet samtidig.

Bedrifter blir "ofte plaget" av BSA og må vise frem lisenser for programvaren de besitter.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg anbefallt MACer(får sikkert de gamle iMacene nokså billige siden de nye kom ut tidligere i år,....- maskinene er trossalt geniale til surfing) til en netcafe. .. Men siden spill også er inn i bildet er nok det utelukket,....

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på det, men fant ut at det ikke var særlig lønnsomt. Men kanskje du kan få det til bedre.

Jeg ville ha satset på billige duron cpuer, de kan også overklokkes. Du kan også vurdere teminal servere, på den måten kan du spare masse penger for da trenger du ikke så mange maskiner.

En annen ting du bør tenke på er å kjøpe inn et sånt pci kort som gjør at alt blir "normal" når den rebootes. For folk kan legge igjen ting du ikke vil ha på maskinen din eller slette noen nødvendige filer, men jeg så en gang et kort som du kan sette inn slik at maskinen blir normalt igjen uansett hva du gjør. (slette windows system filer, format c:, eller uansett, alt blir vanlig igjen). Noen som husker hva kortet heter ?

Du må ha lisens til per maskin, og derfor kan det fort bli dyrt.

Et annet tips til deg er å leie ut stedet etter vanlig åpningstid til noen (Småe lanparties).

Ja, det finnes utallige muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Tromsø og vi har en sån cafe , men dem har ikke verdens beste PC-er og linje, og stolene suger som e sånne bilige kontor stoler uten arm. Du bør hvertfall få gode stoler som er god å sitte i som også tåler slitasje, og headsettene bør ha lang leding.

Få også en god linje som tåler 10 PC-er samtidig på nett, ha også muligheten til å leie ut cafen for folk å komme være der og spille, men så starter jo meste parten av folk og få seg fastlinje, så det er egenlig ikke mye vits og ha inetcafe.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 21:57, venomzorg skrev:

hasuwest, trur ikke du skal lære oss og handle pc...

haaha

Plz.. Han spurte om andre forslag.. Og dessuten skal han ha 20 stk til spilling og internett, og det kan jo bli sinnsykt dyrt med det han hadde som forslag selv. Dessuten var det snakk om nettcafé PC-er her da..

Skal selv kjøpe meg en ny i nermeste fremtid med: XP 1900+, 512 DDRAM, GF4 Ti4400 osv.. Men du kan jo tenke deg selv at det blir dyrt med de komponentene han har valgt hvis du skal ha 20 stk av de.. ok!?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 22:35, alaruz skrev:

Personlig ville jeg anbefallt MACer(får sikkert de gamle iMacene nokså billige siden de nye kom ut tidligere i år,....- maskinene er trossalt geniale til surfing) til en netcafe. .. Men siden spill også er inn i bildet er nok det utelukket,....

Hva er det så gjør MAC'ene så geniale til surfing? Kan du begrunne det?

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra......

.::ULTRANET.TK::.

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-04-06 23:12 ]

Lenke til kommentar

Hvis det blir mye spilling er jo det også spilling på LAN, da er det ikke så utrolig viktig med super-rask internett. Du får sikkert mer rabatter hvis du også kjøper lisensene igjennom komplett + duron/athlon.

Lykke til forresten!!!! Håper du får gjennomført det!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 23:11, JSS skrev:

Quote:

On 2002-04-06 22:35, alaruz skrev:

Hva er det så gjør MAC'ene så geniale til surfing? Kan du begrunne det?

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra......

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-04-06 23:12 ]</font>

Fordi det som oftest er lite problemer med de,.... Både på det indre og det ytre,... PC-er har jo for eks. veldig ofte stor sjanse for ustabilitet el. lignende ved eks. hardware, driver feil ,.. u name it,... På MACene er det fint lite av dette ..... Bruker selv ikke MAC,.. men de èr lette i bruk og er forholdsvis kompakte,....

Kjenner en som driver nettcafe med ca. 10 maskiner,... (han driver vel på enda såvidt som jeg vet,...) og de er alle iMacer... - (kun surfing her da,.. og ikke spilling,...) Og jeg syns det er genialt,.. fordi de ikke tar mer plass enn skjermen, tastaturet og mus,.... sparer jo også sinnsykt mye plass på dette,....

Lenke til kommentar

unwill:

Kortet heter teacher's smart card og fås kjøpt her:

http://www.moonscape.no/

foresten noen som vet dette med nforce420 kortene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Hva er gf2 gpu? gf2mx eller??

Jeg fant svar selv. Det er gf2 mx class gpu.

Hvor godt vil et gf2mx kort klare seg i nyere spill?

Det er jo faktisk ganske geniale HK det der, man får jo HK, nic, lyd, og skjermkort i ett.

[ Denne Melding var redigert av: STURM på 2002-04-07 01:28 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et nForce hovedkort og klarer greit og spille nye spill, syntes det ville være en god løsning for en nettkafè. Jeg får 4998 poeng i 3dMark 2000 har ikke lastet ned 2001 da jeg sitter på dialup. Jeg har dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl eneste man må huske på er at man trenger 2 rambrikker en i slot 1 og en i slot 3 for og få utnyttet onboard grafikken. Da også en prossesor med 133 frontsidebus. Får 1,33Ghz hos komplett til 1064,- Dette ville være en mer en krafitig nok maskin og det ville være en del penger og spare på slik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...