Gå til innhold

PC til internett kafè/spill??


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale PC'er til internett kafè/spill.

Lurer på å starte noe lign. netzone og lurer på hva slags maskiner jeg må kjøpe.

 

Jeg trenger vel ikke så mye prosessor kraft siden det er spill/internett jeg skal kjøre. Det er vel bedre å satse litt på grafikk kraft?

 

Noen som kan gi anbefaling på rimelige maskiner.

Jeg hadde tenkt å bygge maskinene selv for å spare penger, så det hadde vært fint med noe som er stabilt og enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du burde gå for P-4 nw... kansje litt dyrt, men det vil lønne seg, sånn service messig, støymessig osv.. P4 er generellt gode prosessorer.. i kombinasjon med ATI 8500 har du gode pc'er til spill/surfing og alt det ett nettcafe trenger....

 

dette kommer kansje til å kjøre en liten trigger, favorisering av prosessor.. sånn ala AMD er bedere enn INTEL osv.. men nei.. jevngode.. man kjøper det man vil ha, uten å lage store diskusjoner om det, så kommer det nok en og annen tetting å sier, nei.. NVIDIA er bedere enn ATI.. vel.. er det virkelig det ? en nettcafe bør ha skjermkort som gir god 2d, det er vel ikke morro at de som kommer dit å vil surfe, eller sende mail til slekt venner, skal sitte å få vondt i huet, pga nvidias blurring teknikk i 2d ?

 

du får dømme selv, jeg anbefaler P-4 og ATI, det kommer nok andre gode innspill sånn skjerm, ram HD hk kabinetter osv osv..

 

bare husk på å kjøp noe som har bra kvalitet, og som lever lenge ved røff bruk..

 

 

Housey

 

_________________

8.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2002-04-06 16:33 ]

Lenke til kommentar

Åssen ser dette ut??

 

Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM

- ATA/100 harddisk 2MB cache WD400BB

 

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR

- AGP, ATI Radeon 8500LE, TV-Out, Bulk

 

In-Win Midi tower ATX IW-S506(P4) Purple

- (Retail) m/300W Power

 

CNet Kort 10/100 Mbps PCI

- Nettverk TP only Davicom Chipset

 

CNet Switch 8 Port 10/100Mbps Nway

- Nettverk Mini, Eksternt Power

 

SiliTek SK1689 Tastatur PS/2 Internett

- (Norsk Versjon), Retail

 

Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0

- Mus PS/2 & USB Retail.

 

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

- Socket A (Palomino) prosessor

 

Abit KG7-LITE Hovedkort Socket A (DDR)

- AMD761, ATA/100, ATX 266MHz FSB

 

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

 

EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A

- opp til 1,4 GHz, samt XP1900+

 

ADi 17" CRT MicroScan M700 TCO-99

- Skjerm 0,27dp

 

 

skal ha 20 av disse, koster kun kr. 186 395,00 på komplett sin nettbutikk.

 

skrekk å gru!! våger jeg dette??

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: STURM på 2002-04-06 17:40 ]

Lenke til kommentar

Har du vurdert hovedkort med innebygd lyd og nettverk? Veit ikkje om det kan bli billegare, men det slo meg at slikt kunne vere kjekt på ein plass med 20 maskiner. Og 20GiB diskar er sikkert nok, men det er kanskje ikkje billegare enn 40?

 

Og som nevnt tidlegare så kostar jo OS/progs/spel ein del, med mindre du satsar på Linux/Tux Racer :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-06 18:26 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hmm, det var jo bra men VELDIG dyrt :/ du kan jo spare masse penger på å velge noe litt billigere, og like mange vil nok komme på netcafén din!

 

1. 40 GB Harddisk er mye, men de nye spillene krever også mye diskplass, du kunne jo funnet en billigere 20-30 gig harddisk?

 

2. GeForce 2 MX-400 eller Ti holder i langebaner! Men gå for GeForce2 Ti kortet!

 

3. Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0, Supert for gamere, men dette vil koste deg MYE! Gå heller for Logitech Pilot Wheel Mouse Optical, ca 200,- den er behagelig og god!

 

4. Xp 1800+ ? Uff, gå heller for en 1GhZ duron da vel? Dette er jo heller ikke noe 3DMark briefe maskiner du skal ha når du har er Radeon 8500,- ...

 

Resten ser nogenlunde greit ut. Men du kan jo bytte ut DDRAM og HK med KT-133 chipsett og 256 SDRAM..

 

Menmen, du virker en liten bit useriøs når du skriver dette, 200'000,- det er mye penger.. Menmen gl & hf!

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

 

Som sagt så lurer jeg på å starte kafè. Jeg har bare så vidt begynt å finne ut av ting. Noen her som kjenner til driften av slike kafèer?

 

Hva med software f.eks, andre kafèer kjøper vel neppe software til alle maskinene? det er vel noen spesial avtaler å gå inn på.

 

Hvis det er noen som har peiling på dette og har lyst til å hjelpe med noe info mail meg på: [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...