Gå til innhold

Hvor mange har dysleksi i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har det vi kaller DYSKALKULI, som er en annen variant av dysleksi. Dyskalkuli går på tall og matematikk istedenfor bokstaver og lesing. Det som plager meg mest, er at nesten ingen vet hva det er fornoe. Alle vet hva dysleksi er, men dyskalkuli har de aldri hørt om. :hmm: . Samme det, for meg er det så ille at jeg sliter med klokka, selv om jeg er 17 år gammel. Bokstaver, derimot, det er jeg SKARP på. Leser ganske mye, holder alltid på med 3-5 bøker samtidig :)

Jeg vet GODT hva det er for noe. Jeg begynner å lure på om jeg faktisk har det slev, jeg har store problemer med å lære matte selvom jeg engasjerer meg eller ikke. Jeg greier aldri å forstå logikken i det, og greier aldri å forstå enkelte ting heller. Matte lekser og slikt gå rett til ******* Jeg vet ikke hvor man får sjekket om man har dyskakuli, må vel til en lege av et slag, eller psykolog.

 

Jeg kjenner en del som har det, noen har "vokst" fra det, en del hvertfall. Noen har også kun hatt problemer med å lære engelsk og noe norsk.

 

Kjenner 4-5 som har dysleksi, og 1 som har Dyskalkuli (kjenner å kjenner) + kanskje meg selv..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Er det noen som vet hvor mange prosent i Norge som han en slags form for dysleksi?

Har ikke peiling, men de fleste av dem henger tydeligvis på dette forumet - har inntrykk av at en god del folk her "gjemmer" seg bak noe de ikke lider av.

Endret av farke
Lenke til kommentar
enten sitter man på ræva og synes at livet er bånn fordi man ikke kan skrive/lese, eller så innser man at det er bare å gi på

Herre. De er ikke analfabeter heller da!

De kan jo lese å skrive.

Greit, så ordla jeg meg feil.

 

enten sitter man på ræva og synes at livet er bånn fordi man har problemer med å skrive/lese, eller så innser man at det er bare å gi på
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...