B-Man Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Tok en runde med Memtest86 v3.1a nå nettopp. Når den var ferdig ble reultatet totalt 12 errors, fordelt på 8 errors i tst 5, og 4 errors i tst 7. noe som gikk igjen på alle feilene var Err-bits, som på alle var 04 000 000 (uten mellomrom, bare for å kunne lese lettere) Hva betyr dette egentlig, når jeg har Corsair TwinX1024mb, 3200LL 2x512mb ram. Jeg har ikke merket noe spesiellt til noen store problemer som jeg kan mistenke rammen for å stå bak. Hva burde jeg gjøre her? er dette retur-grunn eller skal jeg bare kjøre på siden jeg ikke merker noen store problemer. Når jeg sier store problemer betyr det at jeg har spillt endel Battlefield Vietnam og gjennom Far Cry greit. Det jeg legger merke til av problemer er at windows er noe ustabil (er dette standard kanskje), ved at den bruker litt tid på å åpne mapper og programmer og at disse gjerne henger litt, og slutter å reagere (les, "not responding") Dette er jo selvfølgelig irriterende, men etter å ha prøvd tidligere windowser, da spesiellt ME, men også litt 98 har jeg ikke tenkt så mye over dette. Tror dere dette kan skyldes rammen? Trenger litt råd her. Specs i profil Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvor mye spenning gir du minnet? Du kan med fordel skru opp spenningen til f.eks. 2.85V sjekk om det hjelper! Hvis dette ikke hjelper og du overklokker maskine ville jeg klokket et par hakk ned igjen, heller en stabil maskin enn en 1% raskere ustabil maskin! Hvis du ikke klokker og nettopp har kjøpt maskinen ville jeg byttet brikkene. Hvis du hverken klokker eller nettopp har kjøpt maskinen (slik at du kan bytte brikkene) ville jeg forsøkt å slakke litt på timingene på minnet, kanskje bytte minnespor i tilfelle det skulle ha noe å si. timtowtdi "There Is More Than One Way To Do It" Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for raskt svar. Har ikke klokket maskin, hverken CPU eller ram. Maskinen er kjøpt for under 3 mnd siden. Det er en Shuttle SN85G4, den har bare to minnespor. Minne blir kjørt på AUTO spenning i BIOS. Kan prøve igjen med minne låst på 2.85V, timings har jeg ikke justert noe, og disse skal vel justere seg selv til det de er laget for. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Hmm, i BIOS hadde jeg bare mulighet for 2.80V og 2.90V på minnet. Prøvde å boote med 2.80V, dette gikk ikke i det hele tatt. Sjekka timings også, disse sto på AUTO, noe som blir SPD eller ITEM sto det i BIOS. Burde jeg sende dem inn og be om et par nye? det burde jo ikke være noen feil på slike brikker (DYRE og høy kvalitet). Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) hmm... 2.80V skulle være en rimelig 'bombesikker' setting da! Jeg ville ringt til butikken og fortalt dem om problemet og spørre om du kan få teste 2 nye brikker! btw: Typisk at det er Windows som krangler ved feil på minnet, mens spill gjerne går greit. Hadde en del problemer spes. med Internet Explorer som skyldtes at jeg hadde overklokket 1MHz for høyt, dette viste først ved noen timers kjøring av memtest86! timtowtdi Endret 5. mai 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det skal egentlig ikke være noen feil på minnet når det er forholdsvis nytt, mitt TwinMos minne har ingen feil og jeg kjører dønn stabil. Du kan sende en mail til butikken der du kjøpte dem og spørre om du kan returnere dem. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Har snakka med komplett.no nå, jeg skulle sende dem inn igjen så skulle de se på dem. Regner med at dem får samme feila som meg i memtest86 og at jeg får et par nye. Bare å vente å se nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå