LgitechDInovo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! jeg har kjøpt min pc på elkjøp og har nå kjøpt meg nytt hovedkort og annen diverse hardware! jeg må jo legge inn xp på nytt (funker ikke ellers hos meg) men xp cd'en fulgte ikke med! har jeg da krav på den cd'en hvis jeg har kvitering? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er vel en slik cd som "resetter" hele pc'en (windows/programmer/drivere) osv, slik den var da du kjøpte den (recovery disc elns). Denne bør du ha, om ikke kan du helt sikkert kreve den. Men noen "ren" WinXP-cd, tviler jeg at du får med Eljøp pcer. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ikke sikkert. Men du har ihvertfall krav på en CD som gjenoppretter fabrikkinnstillingene, dvs. legger inn Windows XP og de programmene du fikk med. Om du får den offiselle Windows XP CD-en fra Microsoft er heller usikkert. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Synkro-svar! EDIT: Når jeg nå er på tråden: Noen som vet hvordan lovverket i Norge fungerer med hensyn på salg av PC-er med operativsystem. På elkjøp får man ikke kjøpt en bærbar PC uten Windows XP. Hvis jeg nekter å godta lisensavtalen (EULA) til Microsoft, kan jeg da lever tilbake gjenopprettings-CDene og få penger tilbake? Kan forresten vurdere å forandre Topic-navnet Endret 5. mai 2004 av eirikmid Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Det er vel en slik cd som "resetter" hele pc'en (windows/programmer/drivere) osv, slik den var da du kjøpte den (recovery disc elns). Denne bør du ha, om ikke kan du helt sikkert kreve den.Men noen "ren" WinXP-cd, tviler jeg at du får med Eljøp pcer. ok! da vil det hjelpe meg i min oppgradering med nytt hovedkort?? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 eller? pliz svar skla på elkjøp snart Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Man må ofte betale ekstra for å få med cd'en, den cd'en polecat nevnte ville isåfall bare installert en masse drivere du ikke trenger, ettersom den installerer drivere osv til det oppsettet det var på den når du fikk den. Edit: Er ikke 100% sikker på om det alltid er sånn at cd'en installerer driverene til det oppsettet du fikk når du kjøpte den, men i de tilfellene jeg har brukt den så har den gjort det.. Endret 5. mai 2004 av jh_ Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 men må jeg kjøpe xp cd'en til 2000 kroner da for at min hovedkort innvestering skal funke? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Er ikke slike recovery cd'er spesialrettet mot en type hardware? Så hvis du forrandrer på maskinen så vil den ikke fungere? Endret 5. mai 2004 av TCi Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Er ikke slike recovery cd'er spesialrettet mot en type hardware? Så hvis du forrandrer på maskinen så vil den ikke fungere? noen som vet? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har fortsatt problemer! jeg får ikke brukt hovedkortet mitt hvis jeg ikke da er villig til å kjøpe windows xp home cd'en til over 2000,- noe jeg egentlig ikke er! er det noen som hr en annen løsning på mitt problem? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Pssst ! er du skule-elev ? da kan du kjøpe XP pro til ca. 600,- kr. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Pssst ! er du skule-elev ? da kan du kjøpe XP pro til ca. 600,- kr. går på ungdomskole da! funker det?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Pssst ! er du skule-elev ? da kan du kjøpe XP pro til ca. 600,- kr. går på ungdomskole da! funker det?? Har du bror, søster student eller mor/far lærer (slektning) så det funker fett..... Vedkommende kan kjøpe OSèn. Endret 8. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Pssst ! er du skule-elev ? da kan du kjøpe XP pro til ca. 600,- kr. går på ungdomskole da! funker det?? Har du bror, søster student eller mor/far lærer (slektning) så det funker fett..... Vedkommende kan kjøpe OSèn. her på komplett koster denne versonen(oem) 899,- hvis man kjøper noe hardware vedsiden av, da kan jeg jo kjøpe meg en x-tra harddisk og få da billigere os + en harddisk? eller? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Pssst ! er du skule-elev ? da kan du kjøpe XP pro til ca. 600,- kr. går på ungdomskole da! funker det?? Ja, så lenge du går på skole eller har barn i skolepliktig alder kan du kjøpe student versjon. Skal du oppgradere med nytt hovedkort, er det vel tvilsomt at recovery cd'n vil fungere. Får håpe at du ikke har tenkt å kjøpe nytt hovedkort på elkjøp. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Får håpe at du ikke har tenkt å kjøpe nytt hovedkort på elkjøp. hehe! nei trokke det du! har kjøpt et fra komplett (abit ic7-g) men vil jo gjerne bruke det da! Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 på komplett koster OEM versonen 899,- hvis man kjøper noe hardware vedsiden av, da kan jeg jo kjøpe meg en x-tra harddisk og få da billigere os + en Harddisk? eller? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 ingen som vet? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 -Bumping -Dårlig bruk av emnefeltet Bumping er desverre ikke lov her på forumet, og vil resultere til at tråden umiddelbart blir stengt! Lite beskrivende emnefelt. Man skal kun utav å lese emnefeltet kunne sjønne hva tråden går ut på. Les retningslinjene! Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg