Master Casemod Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) har planer om å kjøpe et billig vannkjølingsystem er komplette system billigst eller er det billigere å kjøpe i deler? hva er vikitg å huske på når man skal innstalere det i kabinettet? Endret 5. mai 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er definitivt billigst å kjøpe ferdigsett, men det er ofte lurere å kjøpe komponenter selv etter bruk.. Det som er viktig å huske på når du installerer det i kabinettet er, spørs om du har peltier eller ikke, er at hvis du har peltier må du isolere peltier elementet godt nok.. Ellers er det bare piece of cake, men husk på å sjekke om slangene står godt nok på!! Noen hurtigkoblinger kan være dårlige.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Det er jo enklest å kjøpe ett komplett sett, men du får stort sett bedre ytelse om du setter sammen komponentene selv. Ulempen da er jo at det er mye å tenke på, og at det gjerne blir litt dyrere. Før du går til anskaffelse av vannkjøling bør du kanskje ha en nogenlunde plan for hvor du skal plassere komponentene, og måle om der er plass Det aller viktigste er å sjekke om det lekker (når du har fått det i kabinettet) EDIT : En god guide her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=170094 Endret 5. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg mener nå at det er billigere å plukke fritt, hvis du er litt fingernem og litt oppfinnsom. Jeg har fått byttet til meg en radiator (samme størrelse som evo240), skal lage meg tank av noe jeg finner (må være plass til pumpa). Har ellers kjøpt den billigste pumpen jeg kunne finne (hydor L20 199kr). Så en kjøleblokk. Slanger fra clas Ohlson(100kr). Så hvis du er villig til å mekke bitte litte granne er det billigere med å plukke selv. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) jeg kjøpte ferdig sett og er storfornøyd Edit: jeg kjøpte waterchill Endret 5. mai 2004 av magnum_h_a Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, og jeg kjøpte brukt og fikk det enda billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå