Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Hehe, vittig post :yes:

Hva om en kamerat hadde stått frem og sagt han var bifil/homofil, ville det forandret hvordan man så på han eller ville han forsatt vært den samme kameraten han var før han stod frem..?

Dette går nesten for det samme som en diskusjon vi hadde ved lunsjbordet i dag. En kollega mente at dersom han hadde vært en av de mennene som hadde blitt lurt av den transen, og klint med han (realityserie hvor masse mannfolk blir lurt til å tro at de dater en smellpen babe, men i realiteten dater en mann utkledd som dame), så ville han ha vasket munnen med plumbo.

HVORFOR? Hvilken forskjell utgjør det? Handlingen er allerede gjort. Han synes ikke det var ekkelt å kline med fyren da han gjorde det. Hvorfor er det så ekkelt å tenke på etterpå? Klart du blir sint og kanskje litt uvel ved tanken, men hva er forskjellen med å kyssen en mann i forhold til en dame? Har menn mer basiller i munnen enn damer? Personlig så synes jeg ikke det frister i det heletatt å kline med en totalt fremmed (gudene vet hva personen har vært bortpå før) - men fysisk sett, skulle jeg kysset en jeg ikke var forelsket i, så ville det i grunn ikke spillt noe rolle om det var med en jente eller en gutt. I hvert fall ikke å tenke tilbake på. Gjort er gjort. Hvilken rolle spiller det? Om en kompis av deg sier etter et 18 års langt vennskap at han er homofil - hvorfor påvirker det vennskapet negativt? Fordi du kanskje føler deg litt lurt - kanskje. Men fordi du synes han er ekkel? Eh.. han er jo fremdeles samme person som den du har kjent i alle år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør om nesten det samme i babethread'en.. ser egentlig ikke problemet. Hvorfor skal følelser/gjerninger man har hatt/gjort, være "feil" hvis damen har hatt en manns kropp tidligere?

Edit: forøvrig, en transvestitt er ikke en mann utkledd som dame. Det blir en litt for enkel forklaring.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på, er hvorfor gutter alltid tror at homofile har lyst til å sjekke dem opp.

Hvorfor prater jenter bare om sminke?

(... jeg tror vi begge kan si oss enige i at begge utsagnene blir feil ...)

Lenke til kommentar
Hva er deres holdninger til homofili?

Jeg venter med mine holdninger

Ser det er noen som nevner at dette er diskutert før, og viser til den. Men der var det 27 sider.

Og da bør det være greit med en ny diskusjon om temaet. det er jo håpeløst å slenge seg på så lange diskusjoner.

Selv denne blir egentlig forlang, og jeg vil trolig si som sikkert flere allerede har sagt.

Men jeg bryr meg egentlig lite om en mann er homofil eller ikke, siden jeg er hetro selv.

Ikke syns jeg det homofile gjør er ekkelt, siden dem egentlig ikke gjør noe mer en hva jeg selv gjør. Bortsett fra at jeg gjør det med ei dame, og ikke en mann som dem.

Så på noe tv greier, hvor menn gikk på date med trans. menn/damer uten å vite det. Mange sinna menn da. Teit, for dem var jo inntriserte hele tiden, og kunne gjerne kline med dem, uten å bli kjent me dem først.

Nei, latt oss få flere homser, for da blir det flere damer på oss andre :)

Horror..

Lenke til kommentar
ordet homser gjelder også for jenter....

(dessverre ;))

Vel, betyr homo "menneske" eller "lik" på latin, men på gresk betyr det "mann". Det er i og for seg legitimt å bruke det på begge former, men det er nok uten tvil brukt mest i mannlig henseende.

Homofobien er som Darkness| er inne på, et typisk fenomen for gutter. Jeg mener det er et uttrykk for usikkerhet, ikke bare overfor omverdenen, men også for seg selv. Det er hovedsaklig et pubertalt fenomen.

Ellers ble jo dette grundig luftet i den tidligere tråden.

Lenke til kommentar

Det finnes ufattelig få mennesker man klarer å like her i verden - iallefall for min del - hvorfor bry seg om legningen? Jeg har en homofil venn som er ute av skapet og hele pakka, ikke noe spesielt med ham annet enn rosa MSN-skrift og litt sær musikksmak.

Lenke til kommentar
Det finnes ufattelig få mennesker man klarer å like her i verden - iallefall for min del - hvorfor bry seg om legningen? Jeg har en homofil venn som er ute av skapet og hele pakka, ikke noe spesielt med ham annet enn rosa MSN-skrift og litt sær musikksmak.

Hva er galt med ROSA MSN skrift????????????

Horror..

Lenke til kommentar

Eg er homofob men eg holder på å snu holdningene mine. Dette kan bli en slags AA meetings greie. Hei mitt navn er mario og eg er homofob.

Forresten eg kommer nok til å treffe den to homofilene igjen sikkert på vorspiel så det kommer til å hjelpe en del mot mine plantede fordommer.

Har forresten en vennine som er bifil men det har jo ingenting med dette emnet å gjøre. :p

Lenke til kommentar
Jeg har en homofil venn som er ute av skapet og hele pakka, ikke noe spesielt med ham annet enn rosa MSN-skrift og litt sær musikksmak.

Langt ifra alle homofile som er femi da. Det bare en god del av dem kan faktisk nyte friheten til å være det. Virker som heterofile gutter er vættaskremt for å bli oppfattet som homofile, defor prøver de å være så maskuline som bare mulig. Å være femi og være homofil er faktisk to forskjelige ting...

Forøvrig så er det bare kultur som definerer rosa som kultur, ingenting i genene våres som tilsier akkurat det. Kjenner forøvrig en som har rosa på msn, han er ikke homofil.

Lenke til kommentar
Hadde en diskusjon med en kompis forleden. Han mente at i alle forhold var den en mer feminin part - derfor MÅTTE en i et homofilt forhold være mer eller mindre feminin. Vet ikke helt om jeg er enig med dette. Hva sier dere?

Det virker som oftest at det er en mer feminin del i paret. Han ene var f.eks femi mens han andre var helt normalt. Men du har også de som er maskuline begge to og de som er femi begge to. :shurg:

Lenke til kommentar
Den ene er vel alltid mer feminin, tviler på at de er nøyaktig like :)

ta 2 hvilket som helst personer i hele verden; og du kan si akkurat det samme...

uavhengie av kjønn og legning...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...