Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror i hvert fall de er mindre trangsynte enn resten av befolkningen

Vel. I form av at mennesker som blir utsatt for fordommer har en tendens til å bli mindre fordomsfylte selv, ja. Men personlig mener jeg at det blir litt for generaliserende å si at en gruppe mennesker er mindre fordomsfylte med dette som grunnlag.

Homofile er akkurat som alle oss andre. Fotballtrenere, bøller, ranere, eiendomsmeglere, modne, umodne, smarte, uintelligente, rastløse, rolige, tanter(?) og fedre.

Det er intet oss og de i dette. ;)

Lenke til kommentar
Homofili er sikkert helt greit det, men personlig mener jeg at det er rart og feil.

Hvorfor er det "galt" å være homofil? Det nytter ikke å komme med et slikt utsagn uten noen som helst slags form for begrunnelse.

homofili er galt, jeg sier ikke at de ikke skal få lov det skal være et fritt land, men jeg synes det er galt. Vi er dyr å vi skal formere OSS!

Så skaff deg dame, ikke sitt der og kom med ubegrunnede påstander.

Lenke til kommentar
Har du noen begrunnelse for at det ikke er galt Purify?

Homofili er en medfødt legning, på lik linje med andre legninger. Så lenge det som foregår, foregår mellom to likesinnede og ansvarlige mennesker, akkurat som med hetrofili, ser jeg ikke problemet.

Og DU kan godt finne deg et annet forum å trolle.

Lenke til kommentar
Homofili er sikkert helt greit det, men personlig mener jeg at det er rart og feil.

Hvorfor er det "galt" å være homofil? Det nytter ikke å komme med et slikt utsagn uten noen som helst slags form for begrunnelse.

homofili er galt, jeg sier ikke at de ikke skal få lov det skal være et fritt land, men jeg synes det er galt. Vi er dyr å vi skal formere OSS!

altså dere må respektere at noen er imot homofili, å jeg har dame til din opplysning. Er ikke kunn HW.no nerd hele dagen vet du.. ;)

Altså grunnen til at jeg er imot homofili er for det første, jeg tror IKKE det er medfødt. Du blir det gjennon påvirkning.

Det er unatrurlig menneske som er et dyr kan ikke formere seg når to ved samme kjønn er sammen.

Jeg sier ikke jeg vil "forby" homofili, folk må få gjøre som de vil. Men jeg synes det er galt og unaturlig.

Tenk hvis et annet "dyr" pluselig skulle begynt å parre på samme kjønn, feks at noen kenguruer sto fram som homofile og kunn pulte andre av samme kjønn.

Dårlig eksempel men men.

Alle for må gjøre som de vil, men ikke kom til meg å si at det er riktig

Lenke til kommentar

altså dere må respektere at noen er imot homofili, å jeg har dame til din opplysning. Er ikke kunn HW.no nerd hele dagen vet du.. ;)

Altså grunnen til at jeg er imot homofili er for det første, jeg tror IKKE det er medfødt. Du blir det gjennon påvirkning.

Det er unatrurlig menneske som er et dyr kan ikke formere seg når to ved samme kjønn er sammen.

Jeg sier ikke jeg vil "forby" homofili, folk må få gjøre som de vil. Men jeg synes det er galt og unaturlig.

Tenk hvis et annet "dyr" pluselig skulle begynt å parre på samme kjønn, feks at noen kenguruer sto fram som homofile og kunn pulte andre av samme kjønn.

Dårlig eksempel men men.

Alle for må gjøre som de vil, men ikke kom til meg å si at det er riktig

Jeg er faktisk litt enig. Å si at det er tomme påstander blir bare tull. Jeg for eksempel kan si at jeg synes at republikanerne er sære. Eller at det er min oppfattning av dem, uten at noen kan stille spørsmål til det. Forskjellen blir hvis jeg hadde sagt at republikanerne er sære. Det handler ganske enkelt om å snakke for seg selv, og ikke putte ord i munnen på andre.

Er temmelig sikker på at det finnes andre arter der ute i dyreriket som gjør det samme. Kommer ikke på hvilke arter det er snakk om, men det er vel kanskje noen andre som kan kaste lyst over dette? :)

Lenke til kommentar
Alle må få gjøre som de vil, men ikke kom til meg å si at det er riktig

Og hvorfor er det ikke riktig? la oss f.eks. bruke dyrenes verden som eksempel siden du var så flink til å bruke kenguruer i sted, allright mate? :yes:

Meget få dyr har en tilknytning til partnere, dyr har sex KUN for å formere seg (finnes et par unntak riktignok) og dyr velger partner etter gener og feromoner!

Og så kan vi se åssn vi mennesker velger partner.. hmm... personlighet, utstråling, sjarm, velstand osv osv... og så kanskje vår seksualitet er annerledes enn dyr også? Også kanskje det er slik at siden mennesker skiller seg HELT KLART ut ifra alle dyrearter på vår planet så er kanskje homofili naturlig blant mennesker? Ikke vet jeg, er bare noen tanker jeg tok rundt emnet.

Dere som er homofobe, ikke liker homofile uansett grunnlag, greit nok, det er deres syn og deres mening, men gud skal vite at jeg synes synd på dere :cry:

PS! dere mislikere av homofile burde også være takknemlige for at vi mennesker ikke velger partner etter gener når vi formerer oss, for da ville dere vært utdødd for lengst :yes:

Endret av thoufiend
Lenke til kommentar

Og hvorfor er det ikke riktig? la oss f.eks. bruke dyrenes verden som eksempel siden du var så flink til å bruke kenguruer i sted, allright mate? :yes:

Meget få dyr har en tilknytning til partnere, dyr har sex KUN for å formere seg (finnes et par unntak riktignok) og dyr velger partner etter gener og feromoner!

Og så kan vi se åssn vi mennesker velger partner.. hmm... personlighet, utstråling, sjarm, velstand osv osv... og så kanskje vår seksualitet er annerledes enn dyr også? Også kanskje det er slik at siden mennesker skiller seg HELT KLART ut ifra alle dyrearter på vår planet så er kanskje homofili naturlig blant mennesker? Ikke vet jeg, er bare noen tanker jeg tok rundt emnet.

Dere som er homofobe, ikke liker homofile uansett grunnlag, greit nok, det er deres syn og deres mening, men gud skal vite at jeg synes synd på dere :cry:

PS! dere mislikere av homofile burde også være takknemlige for at vi mennesker ikke velger partner etter gener når vi formerer oss, for da ville dere vært utdødd for lengst :yes:

dyr velger jo sex partner som de føler seg tiltrukket av, tror du ellers parringslydene dansene og alle fargene forskjellige dyr bruker er til?(aldri sett naturprogram?)

samme som mennesker velger, pga utsende, personelighet osv..

Lenke til kommentar

dyr velger jo sex partner som de føler seg tiltrukket av, tror du ellers parringslydene dansene og alle fargene forskjellige dyr bruker er til?(aldri sett naturprogram?)

samme som mennesker velger, pga utsende, personelighet osv..

Forskjellige arter har forkjellige preferanser. Enkelte arter går etter stas, glitter, personlighet og utstråling (eller hva det nå enn var du prøvde å insinuere). Andre arter går etter den sterkeste i flokken.

Poenget er uansett vi mennesker er langt for kompliserte til å bare sammenligne med andre dyrearter. Hadde det vært sånn som du sier, hadde oppskriften for det perfekt partnerskap hos menneskene vært "you girl, me boy".

Fult så enkelt er det ikke. I motsetning til andre arter legger vi mye mer i hva et forhold skal inneholde. Vi blir ikke tiltrukket andre mennesker pga muligheten til reproduksjon. Noe som hovedsakelig er grunnen til at de fleste andre arter parer seg sammen. Vi blir tiltrukket av personlighet, utstråling, trygget, følelsen av tilhørighet, forståelse, respekt osv.

Lenke til kommentar

Chil: Hvorfor skal du egentlig blande deg i andre seksualliv i det hele tatt? Hvorfor skal du ha et problem med det som foregår blandt lukkede dører? Eksempel: La oss si at jeg er imot sodomi (blandt heterofile), hvorfor skal jeg egentlig ha noe jeg skal ha sagt? Så lenge JEG ikke blir "utsatt" for det.

Homofili forekommer som et resultat av naturen. Om det så er påvirkning (heller tvilsomt), rent genetisk, hormonell "skade" eller av andre årsaker. Det er fremdeles like naturlig. Og dette med dyrene, og arguementasjonen din rundt det, la meg opplyse deg om dyreverdenen: Dyr har sex med andre partnere, dyr spiser sine partnere, dyr sniffer hverandre i rassen, dyr spiser sin egen avføring, dyr har på mange måter mye mer tilfeldig sex (formering) enn oss mennesker, dyr spiser barna sine, dyr går i hi om vinteren ... osv. osv. Poenget mitt er: Det er et betydelig skille mellom den menneskelige, og diverse dyrearters natur, å påstå at vi slavisk skal følge dyrenes seksuelle atferd, eller annen atferd, er unaturlig, og helt på jordet. Vi er mennesker, mange mennesker er homofile, slik er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...