Suppelars2k Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det kommer til og gå utover det stakkars barnet, det er ingen rett og få barn. Hvordan skal det gå ut over barnet? Dø på gata i Brazil < Leve med to pappaer. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvordan skal det gå ut over barnet? Dø på gata i Brazil < Leve med to pappaer. jeg _tror_ jeg ville foretrukket sistnevnte. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Men det må da være genetisk betinget? Eller er det oppveksten? Eller er det et kraftig dunk mot hodeskallen som utløser homofilien? Jeg har brune øyer; Det er genetisk betinget. Har jeg da en defekt ? Forelskelse har med overlevelse å gjøre, samarbeid osv. De guttene som forelsker seg i hverandre kan da få lov til det, så lenge det ikke plager andre? Ja, det er kvalmt at gutter kliner rett foran ansiktet ditt, men det samme mener jeg om heterofile. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Klart at dei barna fort kan bli eit ofer for homoforbi, men det skal ikkje stope homofile fra å adoptere. Det vil vera det same som å nekta svarte å stema i usa på 60 talet fordi det vil bli så mykje bråk ut av det. Vist ein skal sjå på da fra moder jord sin vinkel så kan vel homofili vere ein måtte å redusere overbefolkning av mennesker på. My thoughts exactly.. Hadde alle mennesker vært heterofile (dette er ikke overdrivelse), så ville vi slitt litt, og da tenker jeg på overbefolkning. Ja, vi sliter med det fra før av, men tenk hvor ille det hadde blitt hvis alle hadde vært heterofile, og 80% av alle heterofile hadde fått 2-3 barn. Jeg vil helst ikke tenke på det. Og hadde jeg hatt valget mellom å sulte på gaten, eller å bo hos to fedre, som kom til å ta vare på meg, hvem i h*lvete velger gaten? Ikke det at å bo hos to fedre er å være desperat, jeg har som sagt ikke noe imot homofile. Jeg kjenner et par stykker som er homofile, hyggelige er de, og ikke dømmer de andre. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Man skulle tro at det viktigste var at to mennesker var glade i hverandre, uavhengig av kjønn/religion/kultur Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Og hadde jeg hatt valget mellom å sulte på gaten, eller å bo hos to fedre, som kom til å ta vare på meg, hvem i h*lvete velger gaten? Ikke det at å bo hos to fedre er å være desperat, jeg har som sagt ikke noe imot homofile. Jeg kjenner et par stykker som er homofile, hyggelige er de, og ikke dømmer de andre. Poenget er at homopar alltid skal vike hvis det finnes et hetero par, som sosialt sett er like gode kandidater, klare til å adpotere barn. Jeg har brune øyer; Det er genetisk betinget. Har jeg da en defekt ? Forelskelse har med overlevelse å gjøre, samarbeid osv. De guttene som forelsker seg i hverandre kan da få lov til det, så lenge det ikke plager andre? Jeg vil nå si at det er en forskjell på naturlig genetisk variasjon og defekte gener. Men du vil altså si at downs og cp ikke er defekter fordi de er genetisk betingede? Jeg er enig med deg i at det er greit at homser omgås hverandre så sant homsingen ikke plager andre, i samme grad det gjelder for de som er heterofile. Seixon har nok et poeng i at mye av hatet mot homser skyldes det fåtallet som skal gjøre et så stort poeng ut av at de er homser (på samme måte som om noen skulle kalle ungen playstation fordi det er kult), og det er disse personene "folk" ser på som homser og dermed antar at alle homser er slik. Ikke de som oppfører seg nogelunde normalt i forhold til det som anses som normal sosial omgang. Endret 1. juli 2004 av Manuel Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvor mange prosent av norges befolkning er homofile egentlig? Har vi noenlunde sikre tall på dette? Lenke til kommentar
kag Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 10-12% ble det nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) 10-12% ble det nevnt tidligere i tråden. Tror egentlig ikke det er så mange. Ville tippet mellom 3-5 prosent. Får se om jeg finner noen eksakte tall. Edit: Etter et lite søk virker det som at LLH tror det er 3-4% homofile i Norge, mens enkelte kristne sider hevder at det er under 1%. Uansett tror jeg 10-12% er et for høyt tall. Endret 1. juli 2004 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 ...mens enkelte kristne sider hevder at det er under 1%. Enkelte kristne mener også at alle som er med i statskirken er troende kristne Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Poenget er at homopar alltid skal vike hvis det finnes et hetero par, som sosialt sett er like gode kandidater, klare til å adpotere barn. Jeg har brune øyer; Det er genetisk betinget. Har jeg da en defekt ? Forelskelse har med overlevelse å gjøre, samarbeid osv. De guttene som forelsker seg i hverandre kan da få lov til det, så lenge det ikke plager andre? Jeg vil nå si at det er en forskjell på naturlig genetisk variasjon og defekte gener. Men du vil altså si at downs og cp ikke er defekter fordi de er genetisk betingede? Jeg er enig med deg i at det er greit at homser omgås hverandre så sant homsingen ikke plager andre, i samme grad det gjelder for de som er heterofile. Seixon har nok et poeng i at mye av hatet mot homser skyldes det fåtallet som skal gjøre et så stort poeng ut av at de er homser (på samme måte som om noen skulle kalle ungen playstation fordi det er kult), og det er disse personene "folk" ser på som homser og dermed antar at alle homser er slik. Ikke de som oppfører seg nogelunde normalt i forhold til det som anses som normal sosial omgang. Hvorfor skal de det? Homofile skal ikke vike for heterofile når det gjelder adopsjon, begge er som du sier: "er like gode kandidater, klare til å adpotere barn", så hvorfor skal homofile vike da? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har fått høre 2-3 i hver klasse på 25-30 elever er homofil.. 10-12% sounds about right Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har fått høre 2-3 i hver klasse på 25-30 elever er homofil.. 10-12% sounds about right Just about ingen i min klasse har homofile tendenser. Kanskje litt tidlig å avgjøre though. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 En i klassa mi fra barneskolen sto fram for en stund siden. /me is homofobic Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Purify: Hva definerer du som "homofile tendenser"? De fleste homser er nokså A4, egentlig. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 De homofile eg vet om er alt annet enn A4. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 De homofile eg vet om er alt annet enn A4. Da må det nok være sånn at resten også er alt annet enn a4. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Poenget er at homopar alltid skal vike hvis det finnes et hetero par, som sosialt sett er like gode kandidater, klare til å adpotere barn. Jeg har brune øyer; Det er genetisk betinget. Har jeg da en defekt ? Forelskelse har med overlevelse å gjøre, samarbeid osv. De guttene som forelsker seg i hverandre kan da få lov til det, så lenge det ikke plager andre? Jeg vil nå si at det er en forskjell på naturlig genetisk variasjon og defekte gener. Men du vil altså si at downs og cp ikke er defekter fordi de er genetisk betingede? Jeg er enig med deg i at det er greit at homser omgås hverandre så sant homsingen ikke plager andre, i samme grad det gjelder for de som er heterofile. Seixon har nok et poeng i at mye av hatet mot homser skyldes det fåtallet som skal gjøre et så stort poeng ut av at de er homser (på samme måte som om noen skulle kalle ungen playstation fordi det er kult), og det er disse personene "folk" ser på som homser og dermed antar at alle homser er slik. Ikke de som oppfører seg nogelunde normalt i forhold til det som anses som normal sosial omgang. Hvorfor skal de det? Homofile skal ikke vike for heterofile når det gjelder adopsjon, begge er som du sier: "er like gode kandidater, klare til å adpotere barn", så hvorfor skal homofile vike da? Fordi barnet helst skal ha et mor og et farsbilde (og ikke begynn å rable med masse piss om alenemødre - vi snakker om adopsjon). Selv om begge er gode kandidater vil jeg si at det er det heterofile paret som best kan gi barnet opplæring i sin sterotyp: Enten du vil det eller ei, så "lærer" vi hvordan en gutt skal oppføre seg og hvilke leker osv. og at jenter skal leke med baribiedukker osv. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) American Psychological Association sier noe annet -> link. Edit: Conclusion In summary, there is no evidence to suggest that lesbians and gay men are unfit to be parents or that psychosocial development among children of gay men or lesbians is compromised in any respect relative to that among offspring of heterosexual parents. Not a single study has found children of gay or lesbian parents to be disadvantaged in any significant respect relative to children of heterosexual parents. Indeed, the evidence to date suggests that home environments provided by gay and lesbian parents are as likely as those provided by heterosexual parents to support and enable children's psychosocial growth. Endret 2. juli 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå