Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Hvis noen kan gi meg et eneste godt og saklig begrunnet argument om hvorfor homofili ikke skulle være 100% normalt og greit, så venter jeg i spenning.

Er enig her. For helvetes skyld, vi lever i 2004, slike fordommer lar vi ligge i forrige årtusen sammen med kvinneundertrykkelse, rassisme, krig og idioti.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten å trekke inn bibelen. :yes:

Ja, for der finner man så mange gode og saklige begrunnede argumenter.

Men seriøst, vi vet ikke 100% silkkert hva som forårsaker homofili, men sannsynligvis er det en genetisk variasjon eller en hormon-"ting" i livmoren. Det med hormoner kan vel også spores tilbake til gener. Noen mener at miljø kan spille en rolle, det mener jeg selv er en mulighet og helst da at kanskje spiller flere faktorer inn. Uansett mener jeg det hele koker ned til gener og mutasjon.

Og så poenget mitt. Ingen genmutasjoner er "feil". Det hele er bare en del av naturens måte å virke på. At det hele tiden skjer mutasjoner i DNA er grunnen til at mennesker eksisterer. Vi kan ikke si hva som er rett og feil.

Å mislike noen fordi de er homofil blir derfor som å mislike noen fordi de har rødt hår.

Hva som forårsaker det eller om det er naturlig burde heller ikke være relevant. Jeg ser ingen grunn til å mislike noen for noe de gjør, er, ser ut som eller noe, så lenge de ikke skader noen andre.

Å oppgi en person som eksempel på hvordan en gruppe mennesker er, er vel litt, hmm, bare dumt? Regner med at fjotten bare spøkte.

Lenke til kommentar

Takk, HalTan :)

Jeg syntes det var litt morsomt når jeg leste igjennom tråden hvor mange som sa f.eks: "Jeg synes det er helt greit med homofile" for deretter å legge til ", så lenge de holder seg langt unna meg", eller ". Jeg er 20034884% heterofil, altså, bare så det er klart og ingen missforstår det. Jeg tar liksågodt og skriver det i siggen min med det samme, så ingen går glipp av det. Om noen fortsatt lurer på hvor hetero jeg er kan vi ta det på PM."

Lenke til kommentar
Å mislike noen fordi de er homofil blir derfor som å mislike noen fordi de har rødt hår.

Ja. Hvis rødt hår av en eller annen grunn stiller seg kontroversielt i forholdt til ditt syn på livet så. Poenget er vel at folk har en tendens til å reagere negativt til ting som krasjer med deres "verden".

At det er noe hillbillie over det, er nok sant. Men vi ser jo at dagens samfunn sakte med sikkert blir mer og mer tolerant til kvinner i lederstillinger, homofile og folk men annen etnisk bakgrunn.

Vi er nok på vei i riktig retning. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja. Hvis rødt hår av en eller annen grunn stiller seg kontroversielt i forholdt til ditt syn på livet så. Poenget er vel at folk har en tendens til å reagere negativt til ting som krasjer med deres "verden".

At det er noe hillbillie over det, er nok sant. Men vi ser jo at dagens samfunn sakte med sikkert blir mer og mer tolerant til kvinner i lederstillinger, homofile og folk men annen etnisk bakgrunn.

Vi er nok på vei i riktig retning.  :thumbup:

Ja, den første med rødt hår her i verden ble sikkert mobbet, men som du sier, vi er på vei i riktig retning, og nå er folk med rødt hår akseptert som likeverdige menesker.

Synes det er helt greit med folk som har rødt hår, så lenge de holder det for seg selv.

Bare så det er sagt, så har jeg ikke rødt hår!

Endret av Mortal
Lenke til kommentar

Er man tiltrukket av én/flere personer av motsatt kjønn, then so be it... La de som er homofil få lov til å være det. Hadde dette vært "unaturlig" hadde Gud lagt inn en eller annen form for blokkering slik at sånt ikke kunne skje. Akkurat som med skeivhendte. Hadde det vært meningen at alle skulle være høyrehendte, hadde han hindret at noen ble det... ;)

Lenke til kommentar

Det å si at det er normal er å være homofil er galt. Du er ikke skapt til å være med en annen med samme kjønn. Kroppenes utseende er et av mange bevis på det.

Men jeg har ingen ting i mot "dem". De kan leve sitt eget liv, uten at jeg har noe jeg skulle ha sagt på det.

Lenke til kommentar
MEN, de skal for guds skyld ikke adoptere barn!

Klart at dei barna fort kan bli eit ofer for homoforbi, men det skal ikkje stope homofile fra å adoptere. Det vil vera det same som å nekta svarte å stema i usa på 60 talet fordi det vil bli så mykje bråk ut av det.

Det å si at det er normal er å være homofil er galt. Du er ikke skapt til å være med en annen med samme kjønn. Kroppenes utseende er et av mange bevis på det.

Vist ein skal sjå på da fra moder jord sin vinkel så kan vel homofili vere ein måtte å redusere overbefolkning av mennesker på.

Lenke til kommentar

Men jeg har ingen ting i mot "dem". De kan leve sitt eget liv, uten at jeg har noe jeg skulle ha sagt på det.

Du har ingenting å si på det - bare at det er unormalt? :roll: Hva er egentlig normalt uansett? Er det eneste "normale" at vi kun skal ha inn-ut-sex med motsatt kjønn for forplantningens skyld? Det er da nok av heterofile som liker ting som ikke nødvendigvis er så "normalt" også. Hva gjør det om noen liker å gjøre andre ting så lenge de vil det begge to? Tror det ville blitt en forferdelig kjedelig verden om alle skulle være "normale". :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...