Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Tips; velg en annen hersketeknikk.  :p

Hersketeknik? Det er akkurat det han sier. At han finner det forkastelig å sammenligne homofile med downs. Ville du blitt fornærmet å bli sammenlignet med en downs?

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hersketeknik? Det er akkurat det han sier. At han finner det forkastelig å sammenligne homofile med downs. Ville du blitt fornærmet å bli sammenlignet med en downs?

Nei. Forskjellen mellom meg og en med downs er såpass innlysende at det hadde blitt vanskelig å tatt en sånn sammenligning seriøst. :)

Lenke til kommentar

Det etiske er pr. def. metafysisk, står ikke noe på en steintavle sendt fra Gud om at homofili er en sykdom el. lignende.

Trekker man inn forplantning som ett argument imot homofili så er det meget søkt, søkt som i at onani/ prevensjon er unaturlig grunnet drap av millioner av potensielle mennesker. :!:

Ett annet like søkt argument er at barn trenger en mor og en far... sludder! hva med f.eks alenemødre? Barn trenger kjærlighet, forståelse, tålmodighet, trygghet, modenhet etc. ad infinitum.

Lenke til kommentar

Jeg mener det bare er fint at noen mennesker foretrekker en partner av samme kjQnn. Hvis norske politikere bare kunne blitt enige om at homofile faar adoptere barn hadde mange foreldrelQse barn ute i verden vaert trygge naa.

And by the way, gay is OKAY.

Endret av Gudhjelpe
Lenke til kommentar
Homofili er ingen defekt på annen måte enn at man ikke har muligheten til å forplante seg. Med downs er deler av hjernen deaktivert, og det er en defekt.

Men det må da være genetisk betinget? Eller er det oppveksten? Eller er det et kraftig dunk mot hodeskallen som utløser homofilien?

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker på oss selv som dyr, da er vel ikke homofili "normalt". Hele vår eksistens svirrer jo rundt det å formere seg...

Uten å bli skutt, så tror jeg bestemt at homofili er en liten defekt i mennesket. Som etterhvert vil bli funnet.

Og, jeg skjønner ikke hvorfor så mange homofili må oppføre seg som kjerringer? er det normalt da?

Edit: Leste gjennom deler av denne topicen, og ser at mange sier det samme som meg.. Så da er vel denne posten bortkasta.. :)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Hvis vi tenker på oss selv som dyr, da er vel ikke homofili "normalt". Hele vår eksistens svirrer jo rundt det å formere seg...

Uten å bli skutt, så tror jeg bestemt at homofili er en liten defekt i mennesket. Som etterhvert vil bli funnet.

Og, jeg skjønner ikke hvorfor så mange homofili må oppføre seg som kjerringer? er det normalt da?

Det er ikke noe defekt ved homofili og homofili i dyresamfunnet er rimelig normalt. Har sett flere ganger at hanner parrer på samme måte som med damer.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe defekt ved homofili og homofili i dyresamfunnet er rimelig normalt. Har sett flere ganger at hanner parrer på samme måte som med damer.

Hvordan kan du si det? Du vet jo ikke om "de" er defekte..

Jeg har ikke noe problem med homofile, men tror bare at det er en liten feil en plass..

Noen får en ekstra stor tå, andre homofili :D

Lenke til kommentar
Ett annet like søkt argument er at barn trenger en mor og en far... sludder! hva med f.eks alenemødre?

Ja, hva med alenemødre? Nesten alle av mine venner ifra barndommen ble oppdratt av alenemødre. Inklusive meg selv. Og ingen av disse damene (samt. ingen andre damer) kan tre inn i enfarsrolle for ungene. Jeg vil ikke si at noen av oss led noe skade av å bare ha en foresatt. Men selv om det lar seg gjøre med bare en foresatt, så betyr ikke det at det er en - god - ide - for det.

Barn fortjener en morsfigur og en farsfigur. Og så lenge det er heterofile ektepar der ute som også vil adoptere, så må jeg si at homofile ektepar i så fall må se seg nødt til å befinne seg nederst på adopsjonsventelisten.

Lenke til kommentar

Angående bildet så henviser jeg til et radio-intervju fra 1967:

Resten av livets verden synes å være indstillet bare på artens opretholdelse. Individet har betydning bare så langt det tjener formålet. En stor procent av menneskeslekten ser ut til å være likedan indstillet, både enkeltvis og kollektivt.

Den enestående egenskap indenfor livets verden, at vi forlanger moral av omverdenen og en god nok mening med det hele, det er noget vi vanskelig kan gi avkald på. Men det vi kalder Naturen viser hverken moral eller mening. Spørsmålet: Hvad er livets mening? er derfor mindre fruktbart end dette: Hvorfor spør vi efter livets mening? Katten gjør det ikke.

Angående adopsjon så siktes det til kjernefamilien som forlengst er utdødd, dessuten kan f.eks lesbiske la seg inseminere privat eller ved utenlandske klinikker...

En forskningsoversikt ved American Psychological Association, hvor 50 empiriske undersøkelser er gjennomgått, at det ikke er bevis for at barn av homofile og lesbiske har det vanskeligere enn barn av heterofile. Undersøkelsene tar for seg alt fra mobbing på skolen til utvikling av kjønnsrolleidentitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...