jocke Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Heihoppsann. Greit, jeg veit jeg maser om dette - men jeg klarer ikke "bestemme" meg. Da jeg snart får bredbånd, samt det "berømte" hw-huset, vil jeg leke meg med nettverksoppsett. Da jeg digger Outlook 2003, vil jeg bruke dette til mail - og da faller det naturlig at jeg vil bruke en win2k3-server m/ exchange. Jeg vil også (med tiden) kjøpe meg en Belkin 2900-series router (som jeg har blitt *heelt* forelska i). Denne har meget god støtte for ditt & datt + VPN. Jeg ville også hatt en linux-boks som skal stå som webserver/ftp-server. Der har valget falt på clarkconnect (mulig jeg kanskje tar en redhat m/ webmin, men pr. dags dato ser det ut som om det faller på cc). I nettverket mitt, vil win2k3-servern stå som brukerpålogging (domene), samt DHCP-server. I tillegg vil jeg kjøre exchange på denne (evnt. en annen maskin m/ win2k3). Tenkte at jeg kjører følgende oppsett: TN modem -> (Belkin) -> CC & win2k3 -> switch -> users Men det jeg lurer på, er om det er overkill å kjøre dette systemet? Noen innvendinger? Noen tips til forbedringer? (switchen vil kjøre gigabit, men serverne bare 100mbit - evnt oppgraderer jeg CC-servern, da det blir denne jeg evnt. stapper HD'er i). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå