Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Bestilte litt greier fra B&H (www.bhphotovideo.com) for litt siden og fikk i går en mail der det står at de trenger en kopi av VISA kortet mitt på begge sider.

Er dette vanlig? Er litt skeptisk til å sende slikt i klartekst over internett.

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B&H skal visstnok være en seriøs nettbutikk, etter det jeg har lest her på forumet. Å sende kopi av VISA er vel for å sjekke om du virkelig er eieren. Litt skeptisk til sånt jeg også, men det det kommer vel noen erfaringer fra andre som har handlet der tidligere.

Hvis du søker på forumet er det flere tråder om B&H.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke handlet fra B&H selv, har derimot handlet fra en rekke andre amerikanske nettbutikker. Mange av dem har krevet kopi av VISA kortet på samme måte som du opplever nå. Jeg har aldri opplevd svindel ifm dette. Et søk på B&H her på forumet viser gjennomgående fornøyde kunder uten klager. Det er vel ingen på dette forumet som kan gi deg en absolutt garanti, men selv hadde jeg ikke vært redd for å gjøre dette hvis jeg hadde handlet med et så seriøst firma. Husk å gi tilbakmelding på hvordan det gikk!

Lenke til kommentar

Ikke noe problem med B&H. Men man bør generelt holde seg unna Visa og heller bruke et kredittkort da du har bedre kontroll (du kan be kortselskapet stoppe tvilsomme transaksjoner før de belastes deg) med hva som belastes kontoen din. Det er nå vanlig å bli avkrevd kopi av kortet ved første gangs bruk hos de fleste store nettbutikkene i USA. Flere nekter nå faktisk å sende varer ut av USA på grunn av kredittkortsvindel....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...